۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
کد مطلب : ۴۵۰۱۹

گذشت اولیاء دم از قصاص 3 قاتل در شهرستان لردگان

با تلاش دادستان شهرستان لردگان و متنفذین و معتمدان محلی اختلاف میان دو طایفه در روستای ناغان از توابع شهرستان لردگان به صلح و سازش منجر و سه نفر نیز که در جریان این اختلاف مرتکب قتل عمد شده بودند با گذشت اولیاء دم مورد عفو و بخشش قرار گرفتند.
گذشت اولیاء دم از قصاص 3 قاتل در شهرستان لردگان
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛  اظهار داشت: در سال 1395 یک فقره نزاع مسلحانه میان دو طایفه از روستای ناغان شهرستان لردگان به وقوع پیوست که منجر به قتل ۳ نفر و تخریب اموال اهالی روستا و مصدوم شدن تعداد زیادی از مردم شد.

وی تصریح کرد: به موجب وقوع این نزاع طایفه ای، پرونده های متعددی با موضوعات مختلف و مرتبط با درگیری در دادسرا و دادگستری شهرستان تشکیل و مورد تحقیق و رسیدگی قرار گرفت.

دادستان شهرستان لردگان گفت: سرانجام با تلاش های مضاعف قضات دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لردگان و قضات محاکم کیفری یک و دو رای عادلانه و منطبق با موازین قانونی برخی از پرونده ها صادر که از جمله این آراء حکم قصاص نفس ۳ نفر از افراد شرکت کننده در نزاع بود.

وی بیان داشت: لازم به ذکر است بنا به درخواست معتمدان و ریش سفیدان شهرستان و تمایل طرفین اختلاف، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان برای حصول صلح و سازش میان دو طایفه تلاش ها و اقدامات گسترده ای را با همیاری و همکاری سفیران صلح آغاز و جلسات متعددی را با اولیاء دم مقتولان و بستگان قاتلین ترتیب داد تا زمینه حصول سازش و رفع اختلافات بین این دو طایفه فراهم شود.

دادستان شهرستان لردگان گفت: در نهایت با موثر واقع شدن تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در تاریخ ۲۳ تیرماه طرفین درگیری به همراه مسئولان و جمع زیادی از مردم در مسجد روستای ناغان حضور یافتند و ضمن آشتی و رفع اختلافات نسبت به مختومه شدن پرونده های مطرح  در دادگستری با صلح و سازش اعلام رضایت کردند.

وی عنوان کرد: همچنین نسبت به  خسارت وارد شده بر اموال منقول و غیر منقول و دیه افرادی که در نزاع مصدوم شده بودند اعلام گذشت شد و بستگان مقتولان نیز از حق قانونی و شرعی خود برای قصاص قاتلان گذشتند.

گفتنی است در این اجتماع مردمی که طرفین درگیری و اقشار مختلف مردم به همراه مسئولان محلی حضور داشتند امام جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان از تلاش ها و اقدامات دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان برای ایجاد صلح و سازش میان مردم و برقراری آرامش و امنیت در منطقه تشکر و قدردانی کردند.

انتهای پیام/630ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹

ساعت:

۲۲:۲۱:۲۲

14 Jul 2020