۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۴۵۰۱۲
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

چادر زینت و نشان‌دهنده هیمنه بانوان است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: چادر نشانه‌ی ابهت بانوان و زینت و زیبایی آنان است
چادر زینت و نشان‌دهنده هیمنه بانوان است
به گزارش جهانبین نیوز؛ موسی انصاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته‌ی عفاف و حجاب اظهار کرد: چادر قبل از اینکه حجاب و پوشش زن باشد، ابتدا هویت و شناسنامه مرد است که در قالب چادر، بعنوان محافظ یه دُر، نشان‌دهنده ابهت زنانگی است که هیمنه برخی از ویژگی های مردانگی نه نوع جنسیت بلکه قاطعیت و شجاعت را هم در اذهان تداعی می کند.

انصاری با اشاره به اینکه چادر فقط زنانه نیت بلکه نشان دهنده‌ غیرت مرد است افزود: مردان مرد همه عرصه‌های سخت در کارزار جنگ و مقابله با اهریمن و اجنبی و چه در دفاع از ناموس و وطن و سایرعرصه‌های مهم و سخت روزگار و آنانکه افتخار شهادت نصیبشون شد، همه ازلوای چادر با شرافت مادران و زنان سرزمینمان قد علم کردند.

وی ادامه داد: چادرمقدس و مایه افتخار و عزّت است، باید آن را مقدّس نامید؛ زیرا مقدّس ترین انسان ها که در مکتب تشیّع به اوج و به درجات الهی رسیدند، بلا شک در دامان زنان غیرتمندی پرورش یافتند که لحظه ای چادر از آنها جدا نشد.

وی با بیان اینکه ارزش بانوان در دین اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است گفت: چادر هرچند حجاب و کرامت مادران و دختران این سرزمین است اما فقط صرف پوشش در مقابل نگاه هرزه ها نیست، بلکه شرف، غیرت، مردانگی، شجاعت و تعصّب و پناه مرد است و چه بسا، هویت و فرهنگ است.

انصاری چادر و حجاب را  تحفه الهی که بر قامت بانوان برشمرد و خاطرنشان کرد:  چادر و حجاب منشاء سیر تفکر و مسیرحرکت تا رسیدن به جایگاه مقدّس خانواده است.

وی در بخش پایانی سخنانش با ذکر مثالی از نوع برخورد با برخی مسائل و مشکلات در خانواده‌های ایرانی تأکید کرد: وقتی که مشکلی برای خانواده رخ دهد، شاید اولین کلمه‌ای که از زبان مادر جاری می شود و آرامش می‌دهد همین دو کلمه باشد"چادرم کجاست"؟ این ندا، اطمینان را به سایر اعضاء القا می‌کند که مادر خود این مسئله را حل می‌کند و همین مثال ساده نشان دهنده‌ی اهمیت چادر و حس خوب امنیت و اقتدار همراه آن است.

انتهای پیام/1026ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۲۴:۲۸

14 Jul 2020