۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۴۵۰۱۰

راه آهن چهارمحال و بختیاری تا پایان دولت ۱۲ به بهره برداری می رسد 

 علی شهریارپور رئیس مدیریت برنامه بودجه چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از پروژه های اولویت دار استان چهارمحال و بختیاری پروژه راه آهن است که با تخصیص اعتبار تا پایان دولت ۱۲ به بهره برداری می رسد.
راه آهن چهارمحال و بختیاری تا پایان دولت ۱۲ به بهره برداری می رسد 
به گزارش جهانبین نیوز ؛ علی شهریار پور رئیس مدیریت برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری صبح امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه ستاد اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری علی رغم شرایط خاصی که دارد توانسته به عنوان قطب تولید بادام، رتبه اول ماهیان سردآبی، تنها تولید کننده ورق گالوانیزه، تنها تولید کننده چادر مشکی و شیرخشک، بزرگترین معدن و خاک نسوز در سطح خاورمیانه را از ان خود کند.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت های گردشگری زیادی است  تصریح کرد: این استان دارای ۱۴ منطقه نمونه گردشگری در سطح ملی است.

شهریارپور  با اشاره به اینکه امروز در استان تفاهم نامه جهش تولید در استان امضا می شود بیان داشت: امید است در این تفاهم نامه چهارمحال و بختیاری بتواند نقش ایفا کند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی مشخص شد که در سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۸۶۳ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد که ۵۳۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

شهریارپور با اذعان بر اینکه پروژ ه هایی در این استان وجود دارد که اولویت با آن هاست عنوان کرد: طرح راه آهن _ مبارکه و سفید دشت از جمله پروژه های اولویت دار است که ۲۵۰ میلیارد آن تخصیص یافته  و امید است تا پایان دولت ۱۲ به بهره برداری برسد.

وی بیان داشت: طرح بن - بروجن یکی از طرح های مهم این استان است که این طرح پیشرفت خوبی ندارد و منابعی که برای آن تخصیص داده اند کافی نبوده که این طرح را در سال جاری جز ۳۱ طرح اولویت دار مطرح کرده اند.

وی افزود : برای طرح بن - بروجن ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با تخصیص آن سال آینده به بهره برداری می رسد.

شهریار پور از دیگر طرح های مهم این استان را طرح اردل - بروجن- دو پلان،کنار گذر شهرکرد-  سامان دانست.

وی با تاکید بر اینکه ۳۲۲ میلیارد تومان از کل تسهیلات پرداخت شده است بیان داشت:  تا کنون ۸۰ درصد کل اعتبارات تخصیص و ۷۴ درصد نیز جذب شده است .

شهریار پور با اذعان بر اینکه ۱۲۵ پروژه با اعتبار ۷ میلیارد تصویب شده است گفت: از ۱۲۵ پروژه  ارسال شده به دبیرخانه ۲۴ پروژه با اعتبار مورد نیاز مورد تایید قرار گرفته است.


انتهای پیام / ۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۴۵:۳۲

14 Jul 2020