۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۴۵۰۰۴
یادداشت/

قطع زنجیره انتقال کرونا با قرنطینه خانگی

آنگونه که مشاهده شده دیگر خبری از قرنطینه خانگی و یا رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین تعطیلی اماکن آموزشی, اداری, صنف های مختلف و ... نیست، اما با توجه به موج دوم شیوع بیماری کرونا همه مردم ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.
قطع زنجیره انتقال کرونا با قرنطینه خانگی
به گزارش جهانبین نیوز، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در  موج دوم نگرانی های مردم در خصوص تولید واکسن این بیماری، فراتر رفته است.

از ابتدای شروع این بیماری شوم یکی از دغدغه های مردم تولید واکسن این ویروس توسط دانشمندان بوده است.

با این حال متخصصان و دانشمندان همواره در تلاش برای ساخت واکسن این ویروس هستند اگرچه محققان بر این  عقیده معتقند که لاز م است برای پیشرفت در تولید و عرضه  این واکسن پیگیری ها و مطالعات بیشتری از سوی اکثر محققان  صورت گیرد.

آنگونه که مشاهده شده دیگر خبری از قرنطینه خانگی و یا رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین تعطیلی اماکن آموزشی, اداری, صنف های مختلف و ... نیست، اما  با توجه به موج دوم شیوع بیماری کرونا همه مردم ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

لازم به ذکر است این ویروس هم شبیه دیگر ویروس ها نیازمند واکسن است اما می تون با رعایت بهداشت و استفاده از ماسک و دستکش اجازه جولان داد به این بیماری را نداد، بطور مثال بیماری های کشنده دیگری هستند که هنوز راه درمانی از جمله  کشف واکسن برای متخصصان و دانشمندان ممکن نبوده است اما با این حال با پیشرفت هایی که از سوی متخصصان و دانشمندان شکل گرفته بیماران می توانند تقریبا به اندازه افراد غیر مبتلا از زندگی خود لذت ببرند.

این مسئله بسیار قابل تامل است که درست است بازگشت به زندگی عادی از شر این ویروس، سخت و طاقت فرسا می باشد اما غیر ممکن نیست، لذا این رفتار مردم است که بیشترین تاثیر را در روند کاهشی یا افزایشی این بیماری دارد، با وجود تمام سختی ها، از دست دادن عزیزان, وجود پاک شهدای مدافع سلامت، بیماران بستری بر روی تخت های بیمارستان ها , خبرهای تاسف بار مبتلا و جان دادن بیماران، هنوز افرادی هستند که هیچگونه اعتقادی به این بیماری ندارد و خود را تافته‌ی جدا بافته از دیگران می دانند ، اگر به همین صورت پیش برویم، باید ۶۰ تا ۷۰ درصد از مردم جهان مصونیت جمعی داشته باشند تا بتوان از افرادی که ایمن نیستن محافظت کنند.

با وجود شیوع گسترده کرونا ویروس در موج دوم نگرانی ساخت واکسن بیش از پیش در چهره مردم موج میزند، حال با فرض اینکه اکثر کشورهای جهان تابع قوانین مشابه در ساخت واکسن باشند ملزم به انجام مراحل زیر در روند ساخت واکسن هستند.

آزمایش بالینی: یکی از انواع مطالعات پزشکی است که بر روی حیوانات  انجام می‌شود،  کاربرد مهم کارآزمایی‌های بالینی در مطالعه بازدهی تولید، کیفیت،  اثرات داروها و شیوه‌های درمانی جدید است.

مرحله دوم آزمایش بالینی فاز یک است که در این مرحله اولین گام برای آزمودن درمانی بر روی  انسان است. در این مطالعات، بهترین راه استفاده از درمانی جدید (به‌عنوان مثال کاربرد آن به‌صورت خوراکی یا تزریق) و بهترین دوز آن تست می‌شود. دوز دارو را معمولاً هر بار اندکی افزایش می‌دهند تا بالاترین دوزی که عوارض جانبی خطرناکی ندارد مشخص شود.

چون درباره خطرات و فواید احتمالی درمان‌هایی که تست می‌شوند اطلاعات چندانی در دست نیست، در آزمایش‌های بالینی فاز یک تنها تعداد اندکی از بیمارانی شرکت دارند که درمان‌های دیگر برای درمان آنها مؤثر واقع نشده است.

در مرحله آزمایش بالینی فاز دوم که گام بعدی در ساخت واکسن است از تعداد بیشتری از افراد برای تست دروزهای دارویی تست شده استفاده می شود.

در مرحله آزمایش بالینی فاز سوم پس از ثبت نام هزاران نفر از مبتلایان به منظور اثربخشی واکسن و موفقیت در این سه مرحله آزمایشگاه مجوز ساخت واکسن را به سازمان غذا و دارو می دهد و مورد تحقیق متخصصان دیگر و محققان این سازمان قرار می گیرد که پس از تایید، تولید واکسن آغاز می خورد.

در مرحله پایانی به عنوان فاز چهارم آزمایش بالینی، عوارض جانبی درمانی جدید را مطالعه شده  و محققان با ازمایش تعداد گسترده ای از بیماران، به دنبال یافتن عوارضی جانبی هستند که در آزمایشهای قبلی مشاهده نشده است.

این مراحلی است که در طی روند ساخت واکسن انجام می شود، گرچه خود ما هستیم که تصمیم گیرنده این مسئله‌ایم، مبتلا شویم و منتظر واکسن باشیم، یا رعایت کنیم و آرام زندگی کنیم.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۲۶:۴۲

13 Jul 2020