۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۴۴۹۷۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

ایجاد هویت انقلابی مهمترین رسالت حوزه هنری است

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه باید نسبت حوزه هنری با انقلاب اسلامی مشخص شود، گفت: ایجاد هویت انقلابی مهمترین رسالت حوزه هنری است.
ایجاد هویت انقلابی مهمترین رسالت حوزه هنری است
به گزارش جهانبین نیوز ؛ حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در نشست با مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان با هدف هم اندیشی جهت انجام یک یرنامه عملیاتی مشترک بین دو مجموعه، با بیان اینکه فضای فکر یک مدیر است که برنامه های عملیاتی او را تنظیم می کند، گفت: اگر فضای فکر یک مدیر مبتنی بر اندیشه سالم باشد، به یقین تلاش می کند در حوزه عمل هم اثری متناسب با تفکرش طراحی کند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه هنری به خاطر هویت و نسبتی که با اندیشه های انقلاب اسلامی دارد، باید تداعی کننده هنری متناسب با این جریان باشد، اظهار کرد: میدان امام اصفهان صرفا یک میدان زیبا با معماری خاص نیست بلکه مظهر اجتماع شیعی دینی با تمامی خاصیت های آن است که باید این هویت مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه باید نسبت حوزه هنری با انقلاب اسلامی مشخص شود و این از ضرورت ها است، خاطرنشان کرد: به یقین اگر خروجی حوزه هنری با انقلاب اسلامی سازگار نباشد، مورد انتقاد جدی قرار می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حکایت امروز ما در هنر به گونه ای است که تصور کرده ایم این ابزار خودش هدف است، ابراز کرد: یکی از مهمترین آسیب های حوزه هنر این است که ابزار را مهم می دانند در صورتی که این گونه نیست.

وی با تأکید بر اینکه باید مهمترین اولویت های استان شناسایی و حوزه هنری برای آن ها برنامه داشته باشد، گفت: امروز ورود هنرمندانه در عرصه طلاق، جمعیت، تحکیم خانواده و روایتگری بحث مقابله با کرونا در استان از ضرورت ها است که حوزه هنری می تواند در این زمینه ها ایفای نقش کند.

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه متأسفانه در موضوعات استان پیش رو نیستیم و این بزرگترین آسیب است، تصریح کرد: متأسفانه ما مسائل خود را از دیگران می گیریم و شبیه سازی می کنیم؛ تا زمانی که به این صورت باشد، اثرگذار نخواهیم بود.

وی تشکیل حلقه فکر تولید موضوع در حوزه هنری استان را از ضرورت ها دانست و ادامه داد: هنر باید بر روی اندیشه و تصمیم افراد تأثیر بگذارد و این رسالت امروز حوزه هنری انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه ایجاد هویت انقلابی مهمترین رسالت حوزه هنری است، افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی باید در مسائل اثباتی و هویت اصیل انقلاب اسلامی وارد میدان عمل شود؛ حوزه هنری باید هویت جوان مؤمن انقلابی را پای کار بیاورد که متأسفانه تاکنون چنین نبوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حوزه هنری نمی تواند با فکری برآمده از تفکر و تمدن غرب رسالت انقلاب اسلامی را پیش برد، خاطرنشان کرد: در حوزه تمدنی، هنرمند باید خودش را در واقع به خدمت جامعه بسپارد و مسائل جامعه را به تصویر بکشد تا بهتر حس شوند.

وی با تأکید بر اینکه هنر قالب تربیت اجتماع است، تصریح کرد: به یقین جامعه هنری نمی تواند با ابزار دشمن و در همان قالب کار تربیتی و اثرگذار ارائه دهد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۲۹:۴۴

8 Jul 2020