۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۴۴۹۶۰
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری:

مرمت بخش‌های تخریب شده قلعه بارده در حال انجام است

مهرداد جوادی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از آغاز عملیات مرمت بخش‌های تخریب شده قلعه بارده بر اثر بارندگی‌های اسفندماه سال گذشته خبر داد.
مرمت بخش‌های تخریب شده قلعه بارده در حال انجام است
مهرداد جوادی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد:  با تخریب بخش از  دیوار و برج جبهه شرقی قلعه تاریخی بارده ، یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار ملی به منظور مرمت اضطراری این قلعه تخصیص داده شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: پس از فراخوان انتخاب پیمانکار، بلافاصله مرمت بخش‌های تخریب شده قلعه تاریخی بارده در بارندگی‌های اسفندماه پارسال آغاز شد.

وی یادآور شد: طی سال‌های گذشته هفت میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای مرمت، استحکام‌بخشی، بام‌سازی، سبک‌سازی، اندود حفاظتی، اجرای شمع‌بندی حفاظتی و تخلیه نخاله‌های این قلعه هزینه شده است.

به گزارش جهانبین نیوز، قلعه تاریخی بارده شهرستان بن چهارمحال و بختیاری مربوط به دوران قاجاریه و دارای پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع عرصه با زیربنای افزون‌بر هشت هزار مترمربع است ، این بنای تاریخی ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۱۲۴۰۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

روستای بارده شهرستان بن در ۵۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۳۳:۵۷

6 Jul 2020