کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد

آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم در چهارمحال و بختیاری

16 تير 1399 ساعت 8:59

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال به دلیل وضعیت نامعلوم شیوع کرونا در نیمه دوم سال، تقویم اجرایی طرح تغییر کرده است و از روز گذشته (۱۵ تیر) آغاز و تا ۱۵ مهرماه سنجش سلامت کودکان سه تا ۶ ساله از طریق دستگاه غربالگری بینایی در ۳۰ پایگاه غربالگری در ادارات و مراکز شنوایی‌سنجی آغاز شده است.


معصومه محمدی سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، اظهار کرد: امسال به دلیل وضعیت نامعلوم شیوع کرونا در نیمه دوم سال، تقویم اجرایی طرح تغییر کرده است و از روز گذشته (۱۵ تیر) آغاز و  تا ۱۵ مهرماه سنجش سلامت کودکان سه تا ۶ ساله از طریق دستگاه غربالگری بینایی در ۳۰ پایگاه غربالگری در ادارات و مراکز شنوایی‌سنجی آغاز شده است.
 
محمدی افزود: امسال باتوجه به شیوع کرونا، سنجش براساس پروتکل‌های بهداشتی زیر نظر سازمان بهزیستی کشور  و با استفاده از دستگاه غربالگری انجام خواهد شد و در سنجش کودکان از تابلو استفاده نمی‌شود.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: استفاده از ماسک و دستکش، رعایت کردن فاصله‌گذاری اجتماعی هنگام مراجعه به پایگاه‌های غربالگری در زمان حضور در پایگاه و همچنین استفاده از دستگاه تهویه هوا برای پایگاه ضروری است.

محمدی با اشاره به جمعیت بیش‌ از ۶۷ هزار کودک زیر ۶ سال در استان، گفت: سال گذشته با اجرای این طرح ۵۰ هزار و ۹۷۳ کودک سنجش شدند که از این تعداد سه هزار و ۵۶۳ کودک مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شد.

وی اظهار داشت:پس از معاینات تخصصی یک‌هزار و ۹۹۱  کودک دچار اختلال بینایی تشخیص داده شد که برای ۴۰۰ کودکان کمک‌هزینه تهیه عینک از سوی بهزیستی پرداخت شد.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 44951

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44951/آغاز-طرح-غربالگری-تنبلی-چشم-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir