۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
کد مطلب : ۴۴۹۲۰
معاون حفظ کاربری و یکپارچگی سازمان امور اراضی کشور:

عدم شفافیت اراضی به تغییر کاربری های غیر مجاز کمک می کند

صفدر نیازی شهرکی معاون حفظ کاربری و یکپارچگی سازمان امور اراضی کشور گفت: عدم شفافیت اراضی خودش به تغییر کاربری های غیر مجاز کمک می کند باید محدوده طرح های شهر مشخص باشد که اگر فردی خواست خلافه نقشه اقدامی انجام دهد با آن برخورد شود.
عدم شفافیت اراضی به تغییر کاربری های غیر مجاز کمک می کند
به گزارش جهانبین نیوز ؛ صفدر نیازی شهرکی معاون حفظ کاربری و یکپارچگی سازمان امور اراضی کشور امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: میزان سرانه اراضی کشاورزی کشور در پنجاه سال گذشته از 5300 متر به 1870 متر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اراضی ما محدود است تصریح کرد:  یکی از بزرگ ترین وظابف کشاورزی امنیت غذایی است و امنیت غذایی حادث نمی شود مگر اینکه  اراضی کشاورزی حفظ شود .

نیازی با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی  دو جور حفظ می شود گفت: ما باید از تغییر کاربری غیر مجاز و خورد شدن اراضی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در راستای یکپارچگی و یک پارچه سازی اراضی قانون جلوگیری از خرد شدن داریم  گفت: دولت مشوق هایی دارد که تا 100 درصد آبیاری تحت فشار را پرداخت کند  و اگر  بالاتر از حد نصاب شوند و تسهیلات در اختیار آن ها قرار می دهد .

نیازی با اشاره به تغیر کاربری اراضی کشاورزی گفت:  ما موظفیم اراضی را حفظ کنیم اما  متاسفانه در سالیان اخیر بر اساس سوداگری بر روی زمین  هجوم بسیار سنگینی به اراضی کشاورزی شده و  تغییر کاربری های غیر مجاز به شدت بالایی صورت گرفته که جهاد کشاورزی قادر به این هجمه سنگین کار نیست.

 وی با تاکید بر اینکه ما باید از توان مردم برای شفاف سازی نیز استفاده کنیم گفت: مردم نگران اراضی خود هستند پس باید محدوده طرح هادی روستایی مشخص شود که هم جها کشاورزی و هم مردم تکلیف خود را بدانند.

نیازی با اذعان بر اینکه 198 هزار مورد تغییر کاربری غیر مجاز داشته ایم گفت: تا کنون 80 هزار پرونده قضایی در این راستا تشکیل شده که 50 هزار رای آن به نفع ما و 40 هزار پرونده نیز اجرا شده است .

وی با تاکید بر اینکه اگر حکم قضایی صادر شود تخریب صورت می گیرد گفت: اراضی خورد را تا صد درصد به حدی که ما می توانیم تعیین کنیم پرداخت کرده و تسهیلات ارزان قیمت نیز در اختیار آن ها قرار داده می شود.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹

ساعت:

۱۹:۱۲:۰۲

30 Jun 2020