۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۴۴۹۱۱
سازمان‌های جهاد کشاورزی اهمیت بیمه را برای کشاورزان تشریح کنند/

بودجه محدود، نباید مانع کار شود/ صیانت از محصولات کشاورزی باید با کمک بیمه کشاورزی مورد تأکید باشد

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در مورد حمایت از تولیدات کشاورزی با گسترش بیمه محصولات گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نمایندگان مجلس و اولویت آن‌ها گسترش بیمه محصولات کشاورزی است ، بحث مصونیت، ضمانت حراست و صیانت از محصولات کشاورزی باید با کمک بیمه کشاورزی مورد تأکید باشد.
بودجه محدود، نباید مانع کار شود/ صیانت از محصولات کشاورزی باید با کمک بیمه کشاورزی مورد تأکید باشد
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین بامیری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تأیید محدود بودن بودجه فعلی صندوق بیمه کشاورزی توضیح داد: بودجه محدود نباید مانع کار شود؛ می‌توان با راهکارهای متفاوت این کسری را کم کرد. به‌هرحال دولت در بودجه سال ٩٩ خود با کسری فاحشی مواجه است و نمی‌توان انتظار معجزه داشت، اما باید کدهای درآمدی جدیدی را به‌عنوان جایگزین برای تحقق اهداف تعیین‌شده برای گسترش بیمه کشاورزی در نظر گرفت.

وی اظهارکرد: برای افزایش سطح کشت کشور باید امنیت سرمایه‌گذاری تأمین شود و بیمه کشاورزی از مهم‌ترین نیازهای کشور برای تحقق این مهم است.
 
بامیری با تخصصی دانستن کار در این حوزه گفت: امیدوارم با فعالیت کمیسیون‌های تخصصی طرح‌هایی در این رابطه ارائه و چکش‌کاری‌های لازم انجام شود تا با توجه به مقتضیات زمان و امکانات فنی و علمی موجود برای حفظ امنیت غذایی کشور اقدامات لازم صورت بگیرد. به‌هرحال بخش کشاورزی یکی از اولویت‌های مهم نمایندگان مجلس است.
 
وی با اشاره بر تحریم‌های ظالمانه آمریکا و مشکلات اقتصادی فعلی ایران نیز خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و شرایط سخت اقتصادی و کمبود بودجه و مشکلات در واردات، با نیم‌نگاهی به چالش‌های پیش روی دولت و موانع و کمبودهای فعلی باید گام برداشت، زیرا شرایط برای داشتن بودجه‌ای آرمانی فراهم نیست.
 
بامیری در ادامه افزود: برای کنترل و کاهش ریسک در بخش کشاوزری نیازمند ترغیب کشاورزان برای استفاده از خدمات بیمه‌ای هستیم؛ بنابراین سازمان‌های جهاد کشاورزی در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و مراکز تابعه باید به روشنگری و آگاهی کشاورزان بپردازند. برای رسیدن به شرایط مطلوب، نیازمند برنامه‌هایی دقیق و علمی و کارشناسی هستیم که با توجه به شرایط باید برخی برنامه‌ها ضربتی و مقطعی باشند و برخی هم میان‌مدت و بلند‌مدت؛ بنابراین می‌توان با داشتن هدف‌گذاری و تدوین طرح‌ها و برنامه‌هایی اصولی به‌سمت ترویج بیمه کشاورزی گام برداشت.
 
این نماینده مجلس به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در این مسیر اشاره کرد و گفت: آموزش همگانی و هدایتگری و روشنگری از وظایف ذاتی وزارت جهاد کشاورزی است و صداوسیما و سمن‌ها و روزنامه‌ها می‌توانند در این مسیر یاری‌رسان باشند. همچنین از ظرفیت شوراهای مناطق، بخش‌ها و روستاها و عشایر باید به‌عنوان پلی میان مردم و حاکمیت استفاده شود.
 
بامیر با استقبال از فعالیت سامانه جامع بیمه کشاورزی گفت: استفاده از ظرفیت‌های الکترونیکی بسیار مطلوب است، هرچند نیازمند بسترسازی و ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز در مناطق روستایی و عشایری است تا بتوان مقدمات استفاده از خدمات بیمه‌ای بر بستر دیجیتال را فراهم کرد. اگر متولیان امر با تدبیر و چاره‌اندیشی برای ترویج بیمه کشاورزی اقدام کنند، می‌توانیم شاهد اثرات مطلوبی باشیم؛ البته اگر بسترها فراهم نباشد، نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.
 
انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۵۴:۰۸

30 Jun 2020