کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گوشت قرمز موجود است اما خریدار ندارد!

9 تير 1399 ساعت 10:57

سال گذشته به دلیل افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز بسیاری از مردم از خریداری آن امتناع کردند و امسال نیز با وجود اینکه نسبت به سال گذشته قیمت پایین تری دارد اما بازهم خریداری نیست.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ گوشـت قرمز از مهمتـرين منابع تامين پروتئين محسوب مي شود كه در غذاي ايرانيان از اهميت فوق العاده اي برخوردار است.

 روند توليد انواع گوشت قرمز در ايران در چند سال اخير از افزايش زيادي برخوردار بوده و تقريبا متوسط توليد در دهه 1380 نزديک به دو برابر متوسط توليد در دهه 1360 بوده و مقدار واردات آن ها کاهش زيادي داشته است .

 اين موارد در حالي صورت گرفته که مقدار متوسط مصرف سرانه انواع گوشت قرمز مردم به خصوص در دهک هاي در آمدي پايين در سال هاي دهه 1360 نسبت به دهه هاي 1370 و 1380 بيشتر بوده است.

 نکته مهم ديگر در زمينه نظام تهيه، تدارک و توزيع انواع گوشت قرمز در ايران، افزايش شديد قيمت اين کالاي اساسي در سال هاي اخير است، به طوري که قيمت آن در ايران خيلي بيشتر از قيمت اين محصول در بازارهاي جهاني مي باشد.

در نتيجه بايد اذعان داشت که بخش زيادي از اقشار آسيب پذير با توجه به قيمت بالاي انواع گوشت قرمز، مقدار مصرفشان را از اين کالا کم و اقدام به جايگزيني ساير کالاها به جاي آن نموده اند، که اين موضوع از نظر ارزش غذايي در روند رشد آنان مشکلاتي را داشته است.

گوشت قرمز به اندازه مصرف استان موجود است

سالانه 27 هزار و 500 تن گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری تولید می شود که قیمت هر کیلو گوشت قرمز تمام شده برای دامداران و تولید کنندگان در استان متفاوت است .

یکی از دامداران در این خصوص به خبرنگار ما گفت: گوشت گوسفند کیلویی 80 ، گوشت گوساله نر 55 و گوشت گاو شیری هم کیلویی 40 هزار تومان از ما خریداری می کنند.

گوشت قرمز با سود 10تا 12 درصد در بازار به فروش می رسد

مردانی مدیر پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری نیز در این باره گفت : گوشت قابل عرضه کیلیویی 75 تا 85 برای تولید کننده و با سود 10 تا 12 درصد در بازار به فروش می رسد.

فروشندگان قیمت گوشت را یکسان اعلام نمی کنند

یکی از شهروندان شهرکردی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: من گوشت گوسفند را کیلویی 88 و گوساله را کیلویی 80 در بازار خریداری می کنم.

این شهروند ادامه داد: قیمت گوشت در شهر با قیمت 1500 تا 2000 هزار  متفاوت است .

یکی دیگر از شهروندان گفت: هرچند قیمت گوشت نسبت به سال گذشته پایین تر است اما بازهم برای یک عده قیمت بالایی ارد و آن ها توان خرید کردن ان را ندارند.
یکی از فروندگان نیز در این باره گفت: ما گوشت گوسفند را با قیمت 88 و گوشت گوساله هم به قیمت 80 به فروش می رسانیم.

وی تصریح کرد: سال قبل قیمت گوشت بالاتر بود و باید به صورت نقدی خریداری می کردیم اما الان تمام دامدارها گوشت دارند ولی بازار فروش نیست.

به گزارش جهانبین نیوز ؛ با این وجود سالانه بیش از 10 هزار تن گوشت قرمز مازاد بر نیاز استان به استانهای همجوار صادر می شود.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 


کد مطلب: 44910

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44910/گوشت-قرمز-موجود-اما-خریدار-ندارد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir