۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۴۴۹۰۹
امام جمعه فارسان؛

آيا نقطه‏ اى از جهان هست كه از جنايات و دخالت‏هاى مستقيم آمريكا در امان مانده باشد؟

امام جمعه فارسان گفت: دويست سال از تأسيس كشور آمريكا مى‏ گذرد و از آغاز دوران ابرقدرتى آمريكا از سال 1945 تاكنون نيز 75 سال گذشته است، كافى است نگاهى به پنج قارّه جهان بي اندازيد، آيا نقطه‏اى از جهان هست كه از جنايات و دخالت‏ هاى مستقيم آمريكا در امان مانده باشد؟
آيا نقطه‏ اى از جهان هست كه از جنايات و دخالت‏هاى مستقيم آمريكا در امان مانده باشد؟
حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ در مورد سياهه‏ ى اقدامات حقوق بشري آمريكا گفت: حقوق بشر آمريكايى نماد تمدن غرب و شكل روزآمد آن است، مطالعه مبانى و ابعاد و عرصه‏ هاى آن ما را به تفاوت‏ها و تعارض‏هاى تمدن اسلامى با تمدن غربى آشنا مى‏سازد، در اين نگاه هدف وسيله را توجيه مى‏كند و ارزش‏هاى اخلاقى به‌پاي منافع مشخص‌شده توسط ارزش‏هاى غربى قربانى مى‏شود و همه اين‏ها بزك شده و به كمك امپراتوري رسانه‏اى غرب كه خود مظهر ضديت با حقوق بشر و نماد آپارتايد و تبعيض رسانه‏اى است به مردم جهان ارائه مى‏شود.
 
وي تصريح کرد: در قاموس اين حقوق بشر، ابعاد مختلف حقوق بشر؛ حق حيات، حق كرامت، حق آزادى، حق امنيت، حق انتخاب، حق حاكميت ملى، حق زن، حق كودك، حق تبعيت و محيط‌زيست، معناى دلخواه غربى‏ها را پيدا مي‏كند و سازمان‏ها و مجامع و شوراها و معاهدات و قطعنامه‏ها و بيانيه‏ها طبق دستور ايشان تشكيل و تنظيم مى‏شود و بازتاب مى‏يابد.
 
حجت‌الاسلام ملک پور بيان داشت: در يك فهرست گذرا سرفصل‏هاى مهمى از نقض حقوق بشر در داخل جامعه آمريكايى را چنين مى‏توان برشمرد: نقض حقوق شهروندى سياه‌پوستان در طول دو قرن گذشته به انواع گوناگون؛ نقض حقوق مهاجران و محروميت آنان از حداقل حقوق شهروندى، نقض آزادى و حقوق انسانى از مسلمانان با برچسب تروريست به‏ويژه پس از حادثه ساختگى 11 سپتامبر؛ سركوبگرى مردم و معترضان به‏ويژه سياهپوستان، كنترل سخت و پيچيده شهروندان و اشراف بر اطلاعات خصوصى ده‏ها ميليون خانواده؛ گسترش رفتارها و اقدامات خشونت‌بار و تعارضات جنسى به زنان و تضييع حقوق زن در انواع گوناگون. ازجمله در ارتش و ادارات گوناگون؛ تبعيض اقتصادى و بهره‏مندى يك درصد از ثروتمندان در برابر 99 درصد.تضييع حقوق كودكان و خانواده با ترويج فرهنگ و ارزش‏هاى غربى و انحطاط و انحلال خانواده.
 
وي عنوان داشت: تمام آنچه از اِعمال رفتارهاى تبعيض‏آميز در حق مردم آمريكا گفتيم در خارج از آمريكا ده‏ها برابر مى‏شود. دويست سال از تأسيس كشور آمريكا مى‏گذرد و از آغاز دوران ابرقدرتى آمريكا از سال 1945 تاكنون نيز 75 سال گذشته است. كافى است نگاهى به پنج قارّه جهان بي اندازيد. آيا نقطه‏اى از جهان هست كه از جنايات و دخالت‏هاى مستقيم آمريكا در امان مانده باشد؟!
 
 
حجت‌الاسلام ملک پور افزود: از سال 1320 تا 1357 (37 سال) و از سال 1357 تا اكنون (41 سال) يك دوره هفتادوهشت‌ساله، كه در مقطع اول حاكميت پيدا و پنهان آمريكا و در دوره دوم توطئه‏هاى علنى و مخفى شيطان بزرگ بيشترين حوادث و تراژدى‏هاى غم‏بار را براى ملت ما به ارمغان آورده است. مقام معظم رهبرى سياهه اقدامات و جنايات آمريكا در حق ملت ما را تا يک‌صد مورد- با زياد و كم آن - اشاره‌کرده‌اند.
 
 
 امام‌جمعه فارسان به برخى از برجسته‏ ترين موارد نقض حقوق بشر اشاره داشت و گفت: تلاش براى استقرار و تثبيت حكومت منحوس پهلوى؛ تأسيس سازمان ساواك كه عصاره تحارب جهنمى سيا و موساد بود، مشاركت و حمايت از آدمکشي‌هاي خيابانى در طول حكومت پهلوى، حمايت از منافقين در كشتار مردم بي‌گناه كه به شهادت 17 هزار نفر منجر شد.

وی ادامه داد: حمايت از گروهك ‏هاى تجزيه ‏طلب و مزدور در انجام جنايات كم‏ نظير و وحشيانه و شهادت هزاران نفر از مردم و نيروهاى مردمى، حمايت كامل از رژيم بعث صدام در راه ‏اندازى تجاوز نظامى هشت‌ساله، انجام انواع نفوذ سياسي ،نظامى و امنيتى و اقتصادى از طريق لانه جاسوسى در اوايل انقلاب و سپس از طريق سفارتخانه‏ هاى آمريكا در كشورهاى همسايه؛ اِعمال تحريم ظالمانه چهل‌ساله به خصوص در دو سال اخير و تحت‌فشار قرار دادن كشورهاى ديگر و تحريم اقلام حياتى مانند دارو كه منجر به مرگ مظلومانه ده‏ها بيمار گرديده است که اين شرايط ادامه دارد.

 
حجت‌الاسلام ملک پور اذعان داشت: دخالت در ترور ناجوانمردانه مسئولان، مديران، نخبگان و شخصيت‏هاى محبوب مردمى در طول ساليان گذشته به‏ويژه دانشمندان هسته‏اى؛ مباشرت در ترور بزدلانه سردار دل‏ها شهيد حاج قاسم سليمانى و يارانش‏
 
وي در پايان در مورد چرا آمريكا جرأت حمله به ايران را ندارد هم گفت: جان بولتون در بخشي از کتاب تازه منتشرشده‌اش به نام «اتفاقى كه در آن اتاق افتاد» نوشته است: حدوداً ساعت 7:20 دقيقه عصر بود كه ترامپ روى خط آمد و گفت كه تصميم گرفته است حمله [تلافى‏جويانه به ايران‏] را لغو كند، چون ازنظر او اين حمله [با حمله‏اى كه ايران به پهپاد گلوبال‏هاوك‏] كرده بود، «متناسب» نبود. ترامپ در كنفرانس تلفنى گفت يك نفر به او گفته است كه ممكن است در اين حمله 150 ايرانى كشته شوند و او مايل نيست اين ريسك را در مقابل سرنگون شدن يك پهپاد بدون سرنشين بپذيرد. پمپئو با استدلالات خود سعى كرد ترامپ را براى انجام حمله قانع كند، اما او توجهى نكرد و با گفتن اين‏كه «هميشه براى حمله كردن زمان هست» تلفن را قطع كرد. تلاش من هم براى تغيير نظر او به‌جايي نرسيد. اين غيرمنطقى‏ترين تصميم يك رئيس‏جمهور بود كه به چشم ديده بودم!

انتهای پیام/530پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۴۹:۵۳

29 Jun 2020