۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۴۴۹۰۰
سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد

سازش 40 درصدی پرونده های ارجاعی به بهزیستی برای درخواست طلاق

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: درصد از درخواست های طلاق ارجاع شده به بهزیستی، منجر به سازش شده است.
سازش 40 درصدی پرونده های ارجاعی به بهزیستی برای درخواست طلاق
معصومه محمدی سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: طی چند سال اخیر روند طلاق در کشور رو به افزایش رفته است و به یک بحران برای بنیان خانواده‌ها تبدیل شده است، بحرانی که رهبر معظم انقلاب چندسالی است که نسبت به آن به مسئولان فرهنگی کشور هشدار می‌دهند و  با ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده به موضوع پیشگیری از طلاق به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی تاکید کردند.

 محمدی افزود: بند ۱۳ سیاست‌های ابلاغی خانواده از سوی مقام معظم رهبری به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عوامل تزلزل نهاد خانواده به ویژه موضوع طلاق و جبران آسیب‌های ناشی از آن با شناسایی مستمر عوامل طلاق و فروپاشی خانواده و فرهنگ‌سازی کراهت طلاق تاکید شده است.  

وی خاطرنشان کرد: در سال 98 تعداد دو هزار 770 پرونده متقاضی طلاق از دادگستری به مراکز بهزیستی ارجاع گردید که علاوه بر مشاوره های خانوادگی، حقوقی و مددکاری توسط مشاوران مراکز بهزیستی، برای هر زوجین حداقل سه جلسه مشترک مشاوره در نظر گرفته شده است.

سرپرست بهزیستی استان گفت: از این تعداد پرونده ارجاعی، اعتیاد بیشترین مراجعه کننده برای  درخواست طلاق را داشته است. و بعد از آن عدم مسئولیت پذیری، بیکاری،  دخالت اطرافیان و عدم تسلط بر تکنیک های زندگی از مهم ترین علت های درخواست طلاق بوده است.

محمدی با اشاره به وظیفه سازمان بهزیستی در راستای کنترل و کاهش نرخ طلاق، افزود: با انجام مشاوره و خدمات روانشناختی در سال گذشته، خوشبختانه 40 درصد  پرونده ای ارجاعی برای مشاوره طلاق به سازش منجر شد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۳۳:۱۴

28 Jun 2020