۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۴۴۸۸۲
خطیب نماز جمعه شهرکرد؛

مقابله با معضلات فرهنگی عزم همه جانبه را می‌طلبد/بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها به تذکرات فرهنگی‌

مقابله با معضلات فرهنگی عزم همجانبه را می‌طلبد و کار یک دستگاه خاص نیست و امروز آن روحیه فراگیری که باید وجود داشته باشد در جامعه احساس نمی‌شود و کم توجهی دستگاه‌هایی که جناحی عمل می‌کنند به تذکرات نیروهای انقلابی را می‌بینیم که زیبنده نیست.
مقابله با معضلات فرهنگی عزم همه جانبه را می‌طلبد/بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها به تذکرات فرهنگی‌
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد اظهار داشت: نباید در کنار قدرت پروردگار قدرت دیگری قراردهیم

وی افزود: همه قدرت ها در برابر قدرت خداوند پوج است، چرا انسان قدرت خداوند را رها و به دنبال قدرت های پوچ دیگر باشد.مدبر امور انسان فقط خداوند است ، مراقب باشیم که مدیر و مبر خداوند است و اگر غیر از این باشد و به غیر از خداوند دل ببندیم بدانیم جز ذلت وخواری چیزی نخواهیم یافت.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به مناسبت های پر اهمیت تیرماه اشاره و  گفت : ششم تیرماه سالروز ترور نافرجام مقام معظم رهبری است، تروری که به فضل خداوند ناکام ماند

وی در ادامه افزود : هفت تیرماه سالروز به شهادت رسیدن شهید بهشتی و یاران او از جمله شهید رحمان استکی شهید گرانقدر استان چهارمحال وبختیاری است.شهید بهشتی یک انسان تشکیلاتی متفکر و بنده خداوند و در عین حال انسانی مدیر ومدبر و تاثیر گذاز بود.

حجت السلام نکونام به هشتم تیرماه سالروز حمله شیمیایی به سردشت اشاره وبیان کرد: حمله شیمیایی سردشت با چراغ سبر آمریکایی ها و  در اختیار قراردادن سلاح های شیمیایی به عراق صورت گرفت.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به ترور شهید صدوقی به دست گروهک منافقین ، ادامه داد: هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری با بیش از 290 نفر سرنشین توسط آمریکایی ها ، یکی دیگر از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا بود.

وی  به ترور 17 هزار نفر در ایران توسط گروهک منافقین اشاره و افزود: 17 هزار ایرانی مظلومانه به دست گروهک منافقین ترور شدند که در تک تک این ترورها حمایت آمریکایی ها را دیده ایم وجالب است  آمریکایی ها امروز تلاش می کنند  خود را مدافع حقوق بشر بدانند  در حالی که امروز فریاد مردم آمریکا علیه حکومت این دولت بلند شده است.

نکونام با انتقاد از برخی دگراندیش‌های به ظاهر روشنفکر در داخل کشور، توضیح داد: امروز خود امریکایی‌ها از دولت و رفتار حاکمیت خود دفاع نمی‌کنند اما تعجب‌انگیز است که برخی در داخل کشور ما هنوز سنگ این دولت را بر سینه می‌زنند.

وی با اشاره به آغاز دهه کرامت، توضیح داد: امروز هیچ راهی برای نجات و رستگاری نداریم مگر اینکه متصل شویم به خاندان کرامت و اهل بیت و باید به این ریسمان چنگ بزنیم تا موفق شویم از این مسیر پر خطر به سلامت عبور کنیم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سالروز قوه قضائیه تضیح داد: عده‌ای با نمی‌شود گفتن سعی در توجیه کارهای غلط خود داشتند ولی رئیس قوه قضائیه با عملکرد خود نشان داد می‌توان بسیاری از اصلاحات را ایجاد کرد و کارهای مهمی را انجام داد؛ البته باید بدانیم که قوه قضائیه تا رسیدن به آنچه که در شان و تراز انقلاب اسلامی است فاصله زیادی دارد اما مسیر خوبی در پیش گرفته است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به دغدغه‌های مومنین در حوزه‌های فرهنگی، توضیح کرد: مطالبات مردم متدین در حوزه فرهنگی مانند بدحجابی و ... مورد بی‌توجهی واقع می‌شود.

حجت الاسلام نکونام  تاکید کرد: مقابله با معضلات فرهنگی عزم همجانبه را می‌طلبد و کار یک دستگاه خاص نیست و امروز آن روحیه فراگیری که باید وجود داشته باشد در جامعه احساس نمی‌شود و کم توجهی دستگاه‌هایی که جناحی عمل می‌کنند به تذکرات نیروهای انقلابی را می‌بینیم که زیبنده نیست.

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه چند هفته است در همین نماز جمعه تذکرات فرهنگی می‌دهم ولی هنوز پاسخ مناسب مشاهده نشده است، بیان کرد: برخی دستگاه‌ها  آمدند و گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند ولی این گزارشات با آنچه که ما انتظار داریم فاصله زیادی دارد.
 
انتهای پیام/1027ج
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ تير ۱۳۹۹

ساعت:

۱۴:۴۵:۳۰

26 Jun 2020