کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای پروژه تبدیل دیم زارهای کم بازده در مراتع چهارمحال و بختیاری

5 تير 1399 ساعت 11:27

عزت سلیمانی کارشناس مرتع کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پروژه های تبدیل دیم زارهای کم بازده در مراتع چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.


به گزارش  جهانبین نیوز ؛ عزت سلیمانی کارشناس مرتع کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد : این پروژه در زمین های اختلافی بین دولت و مردم که عموما با گندم و جو به صورت دیم زیر کشت می روند، اجرا می گردد.

سلیمانی افزود: در این پروژه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با شناسایی اراضی کم بازده و تعامل با بهره برداران، این اراضی را به کشت بذور علوفه ای همچون قره یونجه، اسپرس، جاشیر و کلوس و... اختصاص می دهد.

وی اضافه کرد: پروژه  تبدیل دیم زارهای کم بازده یکی از عملیات احیایی و اصلاحی مراتع بشمار می رود که با هدف بهبود درآمد و معیشت جوامع محلی، ایجاد پوشش گیاهی، جلوگیری از روان آب و فرسایش خاک، در استان اجرا می گردد.

کارشناس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طی دو سال اخیر با اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اجرای این پروژه با جدیت بیشتری دنبال شد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: هم اکنون پروژه  تبدیل دیم زارهای کم بازده در حدود 300 هکتار از اراضی ملی در شهرستان های کوهرنگ، فارسان و شهرکرد اجرا شده است.

وی یادآور شد: در راستای استفاده حداکثری از بارش های بهاری، این پروژه از اواخر اسفندماه با قرق دو ساله آغاز می شود و شهرستان هایی با متوسط بارش بیش از 500 میلی متر، شرایط مناسبی برای اجرای این طرح دارا هستند.

انتهای پیام/1029ج


کد مطلب: 44878

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44878/اجرای-پروژه-تبدیل-دیم-زارهای-کم-بازده-مراتع-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir