۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۴۴۸۷۱
رئیس بسیج سازندگی کشور:

محرومیت زدایی مهم ترین برنامه سپاه و بسیج است

رئیس بسیج سازندگی کشورگفت: محرومیت‌زدایی در روستاها و حاشیه شهرها از مهم‌ترین برنامه‌های سپاه و بسیج است.
محرومیت زدایی مهم ترین برنامه سپاه و بسیج است
به گزارش جهانبین نیوز، محمد زهرایی، رئیس بسیج سازندگی کشور، محرومیت زدایی  را به عنوان یک رسالت  برای سپاه و و بسیج محرومیت‌زدایی عنوان کرد و گفت: این رسالت به عنوان یک ماموریت به صورت هدفمند در قالب برنامه های جامع به صورت محله محور آغاز می شود.

وی افزود:  طی 3 سال آینده بیش از 182 هزار  پروژه محرومیت‌زدایی در کشور در 10 هزار روستا انجام خواهد شد.

زهرایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 39 هزار روستا در کشور وجود دارد که نزدیک به ۱۰ هزار روستا تحت پوشش برنامه جامع محرومیت‌زدایی قرار می‌گیرد.

رئیس بسیج سازندگی کشور یادآور شد: با وجود عدم اشرافیت کامل بر میزان محرومیت در زوستاها و همچنین در راستای جلوگیری از موازی کاری با دستگاه های اجرایی ، لازم است که انجام پروژه های محرومیت زدایی به صورت مشترک باشد.


وی با اشاره به اینکه اولیت نخست در خصوص انجام پروژه های محرومیت زدایی، بحث آب است، تصریح کرد: موضوع مسکن، اشتغال، و راه از جمله اولویت های دیگر در محرومیت زدایی است.

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در حال حاضر با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۲۰۰ روستا در کشور فاقد آب شرب سالم است، عنوان کرد: از این تعداد تنها  حدود ۳ هزار و ۵۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود و مابقی روستاها حتی امکان آبرسانی با تانکر برای آن‌ها وجود ندارد، درصدد هستیم برای این روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شود مجتمع‌های آبرسانی احداث یا تانکر ثابت برای آبرسانی درنطر بگیریم.

زهرایی با اشاره به وجود ۱۶۰ هزار رده بسیج و ۵۴ هزار پایگاه مقاومت بسیج در کشور بیان کرد: لازم است که از ظرفیت ۲۱ هزار گروه جهادی ثبت شده با ۶۰۰ هزار نیرو، در مسئله محرومیت‌زدایی بهره لازم را برد  و میزان مشاکرت مردم را در اجرای طرح های محرومیت زدایی به حدود 60 درصد برسانیم.


وی در پایان بیان کرد: بسیج می‌تواند در طرح دهکده اقتصادی از ظرفیت مکان، تسهیلات، آموزش و توانمندسازی استفاده کند، ککه پیش بینی می شود در گام اول دهکده اقتصادی ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی را در کشور اجرا شود.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۲۱:۰۹

25 Jun 2020