کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جولان زنان ساپورت پوش در خيابان هاي شهر لررگان

3 تير 1399 ساعت 12:43

مانتوهاي جلو باز و شيشه اي و حرير اين روزها تبديل به معضلي براي شهرستان لردگان شده که پوشش خارج از عرف و شرع اسلامي را نشان مي دهد.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حجاب از ارزنده ترين نمودهاي فرهنگي، اجتماعي در تمدن ايراني - اسلامي است که پيشينه آن به قبل از ورود اسلام مي رسد،. حجاب و عفاف پديده ي مذهبي - ارزشي مهمي در تعاليم اسلامي است و توجه به زمينه هاي فرهنگي - اجتماعي به عنوان بستر آن بسيار شايسته و لازم است و اشاعه و تعميق آن نيازمند آموزش هاي بنيادين و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است.
 
براي ايجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه، بايد ابتدا پايه هاي اعتقادي و بينش افراد نسبت به اين موضوع را محکم کنيم و اين، يعني نهادينه سازي باورهاي درست و فرهنگسازي دقيق. بنابراين، تهديد و اجبار، هيچ گاه به عنوان اولين راهکار، اثر بخش نخواهد بود.
 
 متأسفانه شاهد هستيم که در خيابان‌هاي شهر لردگان پوشش لباس بعضي زنان و دختران چندان مناسب نيست، هر چند که اين معضل به فرهنگ غني و غيرت مردان اين ديار آسيب جدي وارد مي‌کند، لذا لازم است که تمام دلسوزان و مسوولان فرهنگي و اجتماعي استان و شهرستان در اين رابطه تدابير لازمي را بينديشند.

در طول يک دهه گذشته تفاوت بسيار آشکاري بين پوشش مادران و دختران در لردگان مشاهده مي شود، به طوري که پوشيدن لباس هاي محلي (لباس لري) در ميان نسل جوان استان و شهرستان از ياد رفته است.


مانتوهاي جلو باز و شيشه اي و حرير اين روزها تبديل به معضلي براي شهر شده که پوشش خارج از عرف و شرع اسلامي را نشان مي دهد.

متاسفانه با بدحجاي برخورد آنچناني نمي شود . اما سوال اساسي اينجاست چرا چنين لباس و مانتوهايي توليد مي شود و چرا در معرض عموم براي فروش قرار ميگيرد؟ کدام نهاد مسئول بايد بر اين وضعيت نظارت کند؟

اتحاديه پوشاک و اصناف کشور در مقابل چنين مانتوهايي چه موضع گيري مي کنند؟

در جامعه امروزي پوشيدن تيشرت­ها و شلوارهاي جين و تنگ در بين بسياري از افراد رواج پيدا کرده و به‌طور خاص به يک وسواس تبديل شده است. 

خطر سلامتي پوشيدن لباس ها و شلوارهاي تنگ و چسبان
 
يک پزشک کانادايي پس از بررسي طول استخوان ران سه زن جوان که به مدت شش ماه به طور مداوم شلوار جين تنگ پوشيده بودند، گزارشي را در يک مجله پزشکي منتشر کرد. اين پزشک اعلام کرده بود استفاده مکرر از شلوارهاي تنگ منجر به يک اختلال عصبي شبيه به تونل کارپال در استخوان ران مي‌شود.

دکتر مالويندر پارمر از بيمارستان انتاريو کانادا در اين‌باره مي‌گويد: افــرادي که لباس هاي تنــگ مي‌پوشيدند، به احتمال زياد در معرض خطر پاراستنري قرار دارند. پاراستنري درد غير‌طبيعي مانند احساس گزگز، مورمور شدن و سوزش را به دنبال دارد.و به نوعي اختلالات عصبي خفيف رنج مي‌برند.يکي از مشکلات شايعي که شلوارهاي تنگ براي خانم‌ها ايجاد مي‌کند عفونت‌هاي قارچي است.

انتهاي پيام/630 ل
  
 


کد مطلب: 44850

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44850/جولان-زنان-ساپورت-پوش-خيابان-هاي-شهر-لررگان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir