کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتصاب «مولاوردی» و «بروجردی» در شورای فرهنگی اجتماعی زنان مشکلی را حل نمی‌کند

1 تير 1399 ساعت 13:07

بر اساس قانون رئیس جمهور می تواند حکم مسئولیت برای نمایندگان خود را تنها تا پایان دوران مسئولیت خود صادر کند و تنها یک سال زمان از عمر دولت دوازدهم بیشتر باقی نمانده و طبیعتاً این حکم برای بعد از 1400 فاقد ارزش و اعتبار است.


به گزارش  جهانبین نیوز ؛روز گذشته روحانی در حکمی اشرف بروجردی و شهیندخت مولاوردی را به مدت 3 سال دیگر به عنوان "نماینده رئیس‌جمهوری در شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده" منصوب کرد.

این انتصاب در شرایطی صورت می گیرد که تنها یک سال تا پایان این دوره از ریاست جمهوری زمان باقی مانده است.

در همین راستا  دکتر فرشته روح افزا، فعال حقوق زن و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص این انتصاب حاشیه دار اظهار کرد: علت تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که باید فرهنگ کشور دچار تحول شده و به جای جاری بودن قوانین و دستورات رژیم منحوس پهلوی، این شورا باید رنگ اسلامی به خود می‌گرفت؛ علت انقلاب فرهنگی هم جاری شدن احکام و قوانین اسلام در فرهنگ کشور بود.

وی در شرایط فعلی میان مسائلی نظیر نفوذ، شبیخون فرهنگی، ولنگاری فرهنگی و ...، موضوع زنان از مسائل حائز اهمیت است که بیشتر از بسیاری از بخش های فرهنگی کشور مورد هجمه واقع شده است اما رهبر انقلاب در چند سخنرانی اخیر خود بارها به موضوع خانواده و زنان پرداخته و این تأکید ناشی از اهمیت موضوع زنان در کشور است.

این فعال حقوق زن همچنین عنوان کرد: ورود افراد با سابقه و کارنامه مساله دار به شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شرایطی صورت می گیرد که پیش از این برخی منتقدان دولت تنها به خاطر انتقادات خود، از این شورا کنار گذاشته شده بودند و از همه مهم تر حدود 4 سال است که رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده بدون حکم مسئولیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. برخی از اعضای این شورا پیش از این به خاطر مطرح کردن برخی از واقعیت ها که به مذاق دولت خوش نیامده بود دیگر از ورود به جلسات شورا منع شده اند.

وی در توضیح این مساله گفت: چند دوره انتخابات برگزار شده و رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با رای اعضا انتخاب شده اند اما رئیس جمهور هنوز حکمی برای وی نزده است اما در شرایطی که زمان زیادی تا پایان این دولت باقی نمانده است، برای نمایندگان خود حکم صادر می کند. انتصاب 3 ساله این افراد یعنی تا بعد از دوره ریاست جمهوری روحانی خلاف قانون و مقررات کشور است.

روح افزا با اشاره  همچنین گفت: ا ین افراد برای ورود به مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شده و در کارنامه خود سابقه محکومیت نیز دارند و بیشتر از آنکه بر موضوعات فرهنگی اشراف داشته باشند، شخصیت های سیاسی در جبهه اصلاح طلبی هستند.

وی همچنین عنوان کرد: به زمان 3 ساله بودن حکم اشاره کرده و تصریح کرد: بر اساس قانون رئیس جمهور می تواند حکم مسئولیت برای نمایندگان خود را تنها تا پایان دوران مسئولیت خود صادر کند و تنها یک سال زمان از عمر دولت دوازدهم بیشتر باقی نمانده و طبیعتاً این حکم برای بعد از 1400 فاقد ارزش و اعتبار است.

روح افزا گفت: سیاسی بازی لطمه سنگینی به حوزه خانواده می زند، شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده باید به مسئل فرهنگی و مشکلات زنان در جامعه بپردازد؛ مصوبات این شورا حکم مصوبات مجلس را دارد که با آمدن افرادی که درامور فرهنگ سابقه ای نداشته و همچنین یکی از این دو نفر از سوی نهادهای بین المللی مسئولیت اجرای بند 5 از سند 2030 در کشور را دارد که این سند خلاف منویات مقام معظم رهبری است.

این فعال حقوق زنان با بیان اینکه هیچ دلیل منطقی برای انتصاب این دو نفر وجود ندارد عنوان کرد: با این تصمیمات، شاهد بازیچه شدن مسائل زنان و خانواده برای پیشبرد اهداف سیاسی هستیم؛ این انتصابات منفعتی برای حوزه زنان ندارد و منافع و مصلحت های زنان قربانی مسائل جناحی و حزبی می شود. یکی از افراد منصوب شده طرح خانواده همجنس گرا را مطرح کرده است که با چارچوبهای اسلام و فرهنگی کشور مغایرت دارد.

روح افزا در ادامه تصریح کرد: این افراد مسلط به فرهنگ اسلامی نیستند
  در انتخابات مجلس رد صلاحیت شده‌اند، حتی عملکرد صحیحی در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ندارند  ، چگونه می‌توانند برای این نظام و انقلاب اقدام موثری انجام بدهند؛ باید از اینها پرسیده شود که صندوق جمعیت چگونه اطلاعات و اخبار محرمانه جمعیتی کشور را در اختیار دارد و قراردادهایی که با این صندوق نگاشته شده است با چه هدفی نوشته  شده؟

وی در ادامه گفت: حوزه خانواده را نمی توان به دست کسانی سپرد که اولین دغدغه آنها ورود زنان به ورزشگاه بود و حتی پیگیر پیاده ساختن مدل خانواده‌های غربی در کشور هستند؛ در شورایی که قرار است بنیان مسائل فرهنگی زنان جامعه طرح ریزی شود نباید کسانی را گماشت که اعتقادی به خانواده اسلامی ندارند.

 وی با تأکید بر اینکه مخالفت ما جنبه شخصی ندارد عنوان کرد: این انتصاب به نفع زنان کشور نیست؛ این روزها اولویت ما معاش زنان، بیمه زنان، رسیدگی به مشکلات زنان بد سرپرست و مسائل فرهنگی زنان... است و در شرایطی که دستگاه های زیادی متولی رسیدگی به امور زنان در کشور هستند اما همچنان مشکلات اصلی این قشر در جامعه حل نشده است.

روح افزا تصریح کرد: این روزها شاهد هستیم که نهادهای زیادی برایزنان جلسه می‌گذارند اما سوال این است در شرایطی که تعداد زیادی نهاد و دستگاه متولی امور زنان در جامعه وجود دارد  ولی مشکلات زنان هم چنان پا برجا ست هرچند این جلسات نیز در نهایت به حل مشکلات این قشر منتهی نمی شود.

وی در پایان تصریح کرد: با این انتصابات که رنگ و بوی سیاسی آن بیشتر است، مشکلات زنان جامعه حل نخواهد شد، اگر عزمی برای حل مشکلات این قشر وجود داشت در سال های گذشته   این مشکلات را حل می‌کردند.
 


کد مطلب: 44833

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44833/انتصاب-مولاوردی-بروجردی-شورای-فرهنگی-اجتماعی-زنان-مشکلی-حل-نمی-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir