۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۴۴۸۳۱

کرونا همچنان در کمین جان گروه های پرخطر جامعه نشسته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاري گفت: طي ۲۴ ساعت گذشته کرونا جان دو بيمار مسن سال ديگر در اين استان را گرفت.
کرونا همچنان در کمین جان گروه های پرخطر جامعه نشسته است
به گزارش جهانبین نوز؛ مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آخرین وضعيت شيوع بيماري کوويد ۱۹ در سي و يکمين روز از خردادماه ۹۹ در چهارمحال و بختياري افزود: متاسفانه با جان باختن دو بيمار ديگر مبتلا به کرونا، شمار فوتي هاي ناشي از اين بيماري در استان به ۴۰ نفر رسيد.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماري کوويد ۱۹ تاکنون ۱۹۳۷ بيمار با علايم باليني مشکوک به اين بيماري در مراكز درماني استنان بستري شده اند.

به گفته وی، طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۱۰ مراجعه کننده بیمارستاني با علايم باليني مشکوک به بيماري کوويد ۱۹ که در مراكز درماني بستري شده بودند مثبت قطعي اعلام شد.

وی، تعداد نمونه های گرفته شده از ابتدای شیوع بیماري کوويد ۱۹ تا کنون در استان را ۸۶۳۹ مورد اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۴۷ بيمار مثبت قطعي و مشکوك به بيماري كرونا در مراكز درماني استان تحت مراقبت و درمان هستند كه از اين تعداد ۳۲ نفر مثبت قطعي و مابقي در انتظار پاسخ نتايج آزمايشات براي رد يا تاييد بيماريشان هستند.

دکتر شیرانی گفت: هم اکنون ۱۰ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومي نسبتاً بد در بخش هاي مراقبت ويژه مراکز درماني استان تحت مراقبت و درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، رعایت فاصله گذاری فیزيکي و هوشمند با جديت بيشتر و استفاده از ماسک، را ضرورت اجتناب ناپذير اين روزها و روزهاي آينده عنوان کرد و يادآور شد، بروز بيماري کرونا در كودكان با علائم خفيف تر به معناي عدم ابتلاي اين گروه سني به بيماري نيست و در درصدي اندكي از اين عزيزان بيماري كرونا مي تواند با عوارض شديد و ناگوار حتي مرگ و مير همراه باشد.

وی ادامه داد: اگر چه بیماری کووید ۱۹ در کودکان، نوجوانان و جوانان معمولاً با علائم خفیف تري بروز مي نمايد اما اين گروه سني مي توانند، انتقال دهنده بيماري کرونا به مسن سال ها و افراد داراي بيماري هاي زمينه و بروز علايم شديد و عوارض ناگوار در اين دسته از افراد باشند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۳۱:۲۹

21 Jun 2020