۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۴۴۸۲۰
در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد مطرح شد؛

شهید چمران، الگوی تمام عیار برای جامعه علمی کشور

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد گفت: دستگاه‌های متولی در مقابله با بدحجابی به شکل پررنگ‌تری عمل کنند.
شهید چمران، الگوی تمام عیار برای جامعه علمی کشور
به گزارش جهانبین نیوز ؛  حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد  در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرکرد، بعد از سفارش خود و سایر نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به آیه 4 سوره مبارکه صف گفت: اگر می خواهیم محبوب خدا شویم، باید عمرمان را در راه خدا، در حد اعلی، یعنی تا حد جنگ و به خطر افتادن جان مجاهده کنیم. 

ایشان تقویت دین خدا، امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح جامعه از گناه و فساد، تولید، دور کردن جامعه را از پلیدی ها و انحراف فکری، و تلاش برای وحدت و جلوگیری از تشتت و تفرقه را از مصادیق جهاد فی سبیل‌الله دانست و استواری و محکم بودن در این راه را از لوازم جهاد برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام به استعدادها و ویژگی‌های ممتاز شهید چمران پرداخت و قانع نشدن او به هیچ کدام از این توانایی‌های مادی، جهاد فی سبیل الله را تنها عمل اشباع کننده شهید چمران عنوان کرد.

وی با غیر مستقل و لیبرال مسلک خواندن و همچنین انتقاد از بزرگنمایی دولت موقت، خاطر نشان کرد: با وجود اینکه شهید چمران وزیر دفاع دولت موقت بود اما تفکر کاملاً متفاوتی داشت. 
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با یادآوری نقش‌های مختلف شهید چمران از قبل از انقلاب تا دفاع مقدس، ضمن ستودن استقامت و ایستادگی ایشان در هجرت در راه خدا، ایشان را یک الگوی تمام عیار برای جامعه علمی کشور دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به نقش مهم اصناف در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه کمک مومنانه، بر تقویت معنوی اصناف تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به سالروز اعلام مجلس بر عدم کفایت بنی‌صدر گفت: حضرت امام خمینی(ره) بنی‌صدر را به خاطر رأی مردم تحمل کرد تا مردم به اشتباه خود پی ببرند و پس از اعلام مجلس بر عدم کفایت بنی‌صدر، او را از ریاست جمهوری عزل کرد. ایشان همچنین بر انتخاب درست مردم در انتخابات سال آینده اظهار امیدواری کرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سالروز صدور حکم حضرت امام بر تشکیل سازمان تبلیغات، تبلیغ را یکی از ضرورت های جامعه اسلامی خواند و با بیان اینکه تبلیغ فقط ویژه نهادهای تبلیغی نیست گفت: امروز عرصه زیبایی برای همه مردم در فضای مجازی برای تبلیغ به وجود آمده است که میتوان از آن استفاده کرد.

وی با مفید و پرمحتوا خواندن برنامه های رادیو معارف برای اقشار مختلف مردم، محرومیت از استفاده از برنامه‌های رادیو معارف را باعث خسارت دانستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س)، ایشان را الگوی عفاف، پاکدامنی و حجاب دانست و با تمجید از دختران محجبه و با عفت جامعه، از دامن زدن به بدحجابی در مراکز گردشگری ابراز تأسف کرد و از دستگاه‌های متولی خواست که به شکل پررنگ تری به وظیفه خود عمل کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۷:۳۰:۳۶

19 Jun 2020