۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۴۴۸۱۹
امام جمعه لردگان؛

قدرت در آمريکا امروز رو به ضعف و رو به فرسودگي کامل است

حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان گفت: بسياري از حوادث داخلي مانند بيماري کرونا و اعتراضات مردمي اخير به اضافه عوامل مهمي مثل؛ شکست‌هاي راهبردي آمريکا در منطقه، از قدرت نرم و سخت آمريکا در جهان کاسته است.
قدرت در آمريکا امروز رو به ضعف و رو به فرسودگي کامل است
 به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با دعوت به تقوي الهي و اشاره به سخن حضرت علي (ع) که مي فرمايند: دلي که آن تقوا نباشد زمينه ساز بلاها و گرفتاري است و انسان با تقوا هر گز براي دنيا نمي جنگد .

امام جمعه لردگان در خطبه دوم با اشاره به اعتراضات بي‌سابقه مردمي در آمريکا گفت: اين اعتراضات که ابتدا در ضديت با تبعيض نژادي بوده و جنبش اعتراضي سياهپوستان به شمار مي‌رفت، اکنون گسترش يافته و از آمريکا به اروپا و ديگر کشورها سرايت کرده است.
 
وي افزود: بسياري از حوادث داخلي مانند بيماري کرونا و اعتراضات مردمي اخير به اضافه عوامل مهمي مثل؛ شکست‌هاي راهبردي آمريکا در منطقه، از قدرت نرم و سخت آمريکا در جهان کاسته است. بروز حوادث سريع و پياپي قدرت کنترل‌کنندگي و مهار را از اختيار حکومت ايالات متحده با هر حزب و شخصي خارج کرده است البته شخصيت مضحک و احمق درجه يکي مانند ترامپ نيز در اين جدايي و افول قطعا موثر بوده و خواهد بود.
 
 خطيب جمعه لردگان گفت: قدرت در آمريکا امروز رو به ضعف کامل و رو به فرسودگي کامل است.
 
 تاج زاد افزود: «قدرت آمريکا رو به افول است؛ نکته مهم اين است. بسياري از سياسيّون معتبر دنيا و جامعه‌شناس‌هاي معتبر دنيا معتقدند که «قدرت نرم» آمريکا فرسوده‌ شده است، و در حال از بين رفتن است.
 
وي در ادامه ضمن تبريک دهه کرامت گفت: از سالروز ميلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها تا ميلاد وجود مبارک امام هشتم عليه آلاف التحية و الثناء، دهه کرامت است؛ اين دهه - که ابتداي ماه ذيقعدة الحرام است- براي انسان مقطع تمرين و درس و مشق کرامت است.
 
امام جمعه لردگان به‌مناسبت سالروز ميلاد حضرت فاطمه معصومه(ع) گفت: حضرت معصومه عليها السلام دختر مجردي است که در راستاي اهداف انسان 250 ساله، در تمام دوره زندگي‌‌شان دست از مبارزه بر نمي‌دارند. چه دوره‌هاي حضور پدر بزرگوارشان و ساماندهي مبارزه توسط شخص امام هفتم عليه السلام و چه در مواقعي که پدر در زندان است و از آنجا مبارزات را راهبري مي‌نمايد؛ در هر صورت حضرت معصومه سلام الله عليها مبارزه مي‌کند.
 
امام جمعه لردگان در ادامه سخنان خو به مناسبت سي‌ونهمين سالگرد شهادت دکتر چمران صدوهفتادمين روز شهادت سردار سليماني؛ 31 خرداد اشاره نمود و گفت:  امام خميني رضوان الله عليه گفتند: «مثل چمران بميريد» تنها کساني مي‌توانند چمراني بميرند که چمراني زيسته باشند.
 
خطيب جمعه لردگان در پايان از همه مسئولين و گروه هاي جهادي و مدافعان سلامتي که در ايام کرونا به هر نحوي فعاليت و تلاش در جهت ريشه کن کردن اين بيماري شدند تقدير و تشکر نمود .

انتهاي پيام/630 ل
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۷:۰۴:۳۷

19 Jun 2020