۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۴۴۸۱۷
نماينده مردم شهرستان هاي لردگان و خانميرزا ؛

حمايت از اقشار متوسط و رو به پايين از وظايف اصلي دولتمردان است

حسین بامیری نماينده شهرستان هاي لردگان و خانميرزا گفت: حمايت از اقشار متوسط و رو به پايين از وظايف اصلي دولتمردان است، در دهه هاي اخير حق شهرستان لردگان داده نشده است .
حمايت از اقشار متوسط و رو به پايين از وظايف اصلي دولتمردان است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ روز گذشته جلسه هم انديشي نماينده مردم  شهرستان هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي  با مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) استان چهار محال و بختياري، در ارتباط با دغدغه ها و مطالباتي که در چارچوب کميته امداد وجود دارد به خصوص براي شهرستان هاي لردگان و خانميرزا که نسبت به شهرستان هاي دهگانه استان چهارمحال و بختياري در محروميت بيشتري قرار دارند برگزار شد . 

در اين هم انديشي برخي مشکلات، کاستي ها و خلأهاي موجود در حوزه آموزشي، درماني _ بهداشتي، مسکن، رفاهي و تسهيلات مورد بررسي قرار گرفتند و مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) نيز اين قول را دادند که متناسب با ترکيب جمعيتي حوزهاي انتخابي اين دو شهرستان جديت و اهتمام بيشتري داشته باشند.
 
در اين گفتگو حسين باميري نماينده مردم شريف شهرستان هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: کميته امداد يکي از يادگاران حضرت امام راحل بوده که با رويکرد مساعدت، کمک و تسهيل گري به اقشار متوسط و روبه پايين جامعه شکل گرفته است و بر همه ما و همه کارگزاران و قواي سه گانه واجب است که در حد بضاعت، در حد قابليت ها و ظرفيت هايي که وجود دارد کميته امداد را براي رسيدن به اهداف نهايي خود در جامعه ياري کنند. 

نماينده شهرستان هاي لردگان و خانميرزا گفت: حمايت از اقشار متوسط و رو به پايين از وظايف اصلي دولتمردان است، اما در شرايط موجود کشور عملکردها را مي بايست با سطح موجود ارزيابي کرد. 

وي با اشاره به ظرفيت هاي موجود گفت: کميته امداد ظرفيت هاي خوبي همچون خيرين، طرح ذکات، مشارکت هاي مردمي، ظرفيت بانک ها و قرض الحسنه ها، مراکز نيکوکاري و ظرفيت هايي که در پايتخت وجود دارد همه ظرفيت هاي مناسبي هستند که با گرفتن ارتباط ويژه با مجلس انقلابي يازدهم مي تواند بيش از پيش موثر و سازنده باشد.

همچنين وي تاکيد داشت: هم اکنون خانواده هايي وجود دارند که هم مستاجر هستند و هم تحت حمايت کميته امداد، بنابراين تامين مالي و حمايت از اين خانودها در چارچوب کميته امداد است که البته کارهاي زيادي شده اما کفايت نمي کند، همچنين نياز به گزارش و آماري است تا ما بدانيم سهم لردگان از خدماتي که  شما به استان داده ايد به چه ميزان است؟ 

حسين باميري تصريح کرد: شهرستان لردگان 47 درصد از ترکيب جمعيتي کل جمعيت استان را دارا است، آيا  47 درصد از قابليت هاي موجود در کميته امداد شامل مناطق روستايي و شهري  لردگان و خانميرزا مي شود!؟  البته اين فقط مختص به کميته امداد نمي شود بلکه ما در گفتگو با ساير مديرکل ها هم بيان داشتيم که در دهه اخير حق لردگان داده نشده است و انتظارات بيشتري در اين خصوص وجود دارد. 

همچنين در ارتباط با فضاي اداري سردشت و دودرا، منج، فلارد و آلوني مرکز شهرستان خانميرزا بايد بررسي و تلاش هاي بيشتري شود به خصوص اينکه بيشترين مراجعه کنندگان کميته امداد از منج، سردشت و دودرا و پشتکوه فلارد است که لازم است برنامه ريزي هاي بيشتري صورت بگيرد. 

در پايان باميري بر  تاسيس خوابگاه شبانه روزي در شهرکرد جهت رفاه حال و اسکان مراجعه کنندگان به بيمارستان هاي شهرکرد از سراسر استان اشاره کردند.

همچنين ملک پور مديرکل کميته امداد امام خميني (ره): با اشاره به گفتگوي امروز با حسين باميري نماينده شهرستان هاي لردگان و خانميرزا ضمن اينکه اين گفتگو را موثر و سازنده دانست بر همکاري همه جانبه براي استفاده بهتر از ظرفيت هاي کميته امداد تاکيد داشت.

انتهاي پيام/ 630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۷:۰۹:۵۲

19 Jun 2020