۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۴۴۷۹۸
مدیر عامل آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری؛

طرح انتقال آب بن- بروجن بزرگترین پروژه استان چهارمحال و بختیاری است

فتح الله صابرپور مدیر عامل آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: بزرگترین پروژه ای که در استان چ و ب برای تأمین آب شرب و صنعت درنظر گرفته شده، طرح انتقال آب بن به بروجن است.
طرح انتقال آب بن- بروجن بزرگترین پروژه استان چهارمحال و بختیاری است
به گزارش جهانبین نیوز؛ فتح الله صابرپور مدیر عامل آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری پیش از ظهار امروز در نشست با مدیران با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء اظهار کرد: این طرح که کلیه مجوزات قانونی و زیست محیطی را اخذ کرده، پس از اجرا  آب شرب ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان چهارمحال و بختیاری  در ۱۳ شهر و ۱۱ روستارا تامین خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آبگیری این طرح از سد زاینده رود آب تخصیص یافته به میزان ۴۱ میلیون مترمکعب را در دو مرحله پمپاژ به استان  چهارمحال و بختیاری می رساند.

صابرپور با اشاره به اینکه طول خط ۱۱۶ کیلومتر بوده که تاکنون ۹۵ کیلومتر اجرایی شده است بیان داشت: پیشرفت کلی پروژه ۶۳ درصد بوده و تاکنون ۲۵۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: به منظور تأمین محل آبگیر طرح نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

صابرپور با اذعان بر اینکه خطوط فرعی این طرح ۱۲۵ کیلومتر بوده که تاکنون اجرایی نشده و نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است عنوان کرد: به منظور تسریع در تأمین آب شرب استان نیازمند همکاری قرارگاه خاتم الانبیا در احداث محل آبگیر هستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استان چ و ب در تأمین آب استان های همجوار یو طولی دارد و متاسفانه خود از منابع آبی بدون بهره مانده است.

انتهای پیام/1030ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۳۷:۱۸

16 Jun 2020