۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
کد مطلب : ۴۴۷۹۴
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا:

دغدغه مردم چهارمحال و بختیاری در موضوع بهشت آباد دغدغه قرارگاه خاتم الانبیا هم هست / اجرای تونل بهشت آباد تا اطلاع ثانوی متوقف شد

سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: دغدغه‌های مردم چهارمحال و بختیاری در موضوع بهشت‌آباد دغدغه قرارگاه نیز است ، نقش قرارگاه در پروژه‌های مختلف متفاوت است، در اجرای پروژه سد و تونل بهشت‌آباد نقش قرارگاه خاتم‌الانبیا پیمانکاری است و طراحی پروژه و ارزیابی‌های مختلف توسط کارفرما صورت گرفته بود و استنباط قرارگاه این بود که تمامی پیوست‌های این طرح آماده شده است.
دغدغه مردم چهارمحال و بختیاری در موضوع بهشت آباد دغدغه قرارگاه خاتم الانبیا هم هست /  اجرای تونل بهشت آباد تا اطلاع ثانوی متوقف شد
به گزارش جهانبین‌نیوز؛  سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ۲۶ خردادماه در نشست اعضای شورای چهارمحال و بختیاری، خانه کشاورز و فعالان حوزه آب چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به دغدغه‌ و نگرانی‌های بیان شده گفت: امید است با همکاری تمامی دستگاه‌ها این دغدغه‌ها را حل و وضعیت مناسبی را تجربه کنیم.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا فلسفه وجود و ایجاد این قرارگاه را ایجاد رفاه عنوان و بیان کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا مجموعه‌ای رسالت محور است.
 
وی ادامه داد: وجود قرارگاه خاتم‌الانبیا در سال ۶۸ مبتنی برنیازی در کشور ایجاد شد، این نیاز نبود نیروی متخصص و فنی برای اجرای پروژه‌های بزرگ کشوری بود‌.
 
سردار محمد با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا رقیب شرکت‌های بزرگ خارجی بود، توضیح داد: این قرارگاه برای ایجاد روحیه خودباوری و اتکا به نیروهای بومی و داخلی توانسته در همه موضوعات بدرخشد.
 
فرمانده قرارگاه  سازندگی خاتم‌الانبیا با اشاره به کارنامه ۳۰ ساله قرارگاه عنوان کرد: بیش از ۴۰ درصد تولید بنزین کشور توسط پروژه‌های  اجرایی این قرارگاه در کشور تأمین می‌شود و در زمان تحریم بنزین، پروژه ستاره خلیج فارس به دست متخصصان قرارگاه احداث و نه تنها مشکل کمبود بنزین رفع شد، امروز بنزین به کشورهای همسایه نیز صادر می‌شود.
 
وی تولید بیش از ۱۵۰ میلیون مترمکعب در روز گاز شیرین در کشور در شبکه‌های سراسری گازرسانی، اجرای ۶ فاز پارس جنوبی، اجرای حدود ۴ هزار کیلومتر از ۱۴ هزار کیلومتر راه‌آهن کشور، ساخت ۵۰ درصد مخازن سدهای کشور، اجرای ۹۰۰ کیلومتر آزادراه و در حال حاضر ۶۰۰ کیلومتر آزادراه در دست اقدام، در خصوص انتقال نفت و گاز حدود ۵۳۰۰ کیلومتر، ۴۶۰۰ کیلومتر خطول انتقال آب، احداث ۸۰ درصد اسکله‌ها و بنادر کشور را از مهم‌ترین اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا عنوان کرد.
 
سردار محمد با بیان اینکه در اکثر موارد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بصورت خط‌شکن عمل کرد و ورود آن به پروژه‌های مطرح شده زمانی بود که کشور در آن پروژه‌ها دچار بحران و امکان ساخت و ساز توسط شرکت‌ها نبود، امروزه کشور در بسیاری از عرصه‌ها به‌خصوص نفت، گاز، پتروشیمی،صنایع فولاد، صنایع مس، مترو، حمل و نقل ریلی خودکفا شده است.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی با بیان اینکه پس از عبور کشور از هرکدام از این موارد دشمن را باتوانمندسازی بومی و روحیه خودباوری خود ناامید کردیم، اظهار کرد: رسالت ما ایجاد رفاه و وضع معیشتی مناسب برای مردم ایران است، لذا به هیچ‌وجه پذیرفته نیست بخواهیم عملی انجام دهیم که برای مردم مشکلی ایجاد کند.
 
وی باتاکید براینکه دغدغه‌های مردم چهارمحال و بختیاری در موضوع بهشت‌آباد دغدغه قرارگاه نیز است، بیان کرد: نقش قرارگاه در پروژه‌های مختلف متفاوت است، در اجرای پروژه سد و تونل بهشت‌آباد نقش قرارگاه خاتم‌الانبیا پیمانکاری است و طراحی پروژه و ارزیابی‌های مختلف توسط کارفرما صورت گرفته بود و استنباط قرارگاه این بود که تمامی پیوست‌های این طرح آماده شده است.
 
سردار محمد با تشریح اینکه تاج سد بهشت‌آباد بالا بود و به دلیل اینکه تأمین آب یزد و کرمان از سدخرسان صورت گرفت، تا حدودی کمتر شده، عنوان کرد: پروژه بهشت‌آباد در حال حاضر به علت مشکلات به وجود آمده متوقف شده است و تا زمانی که این مشکلات حل و فصل نشود قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرای پروژه را آغاز نمی‌کند.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با تأکید بر اینکه منافع استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان باید در پروژه سد و تونل بهشت‌آباد درنظر گرفته شود، عنوان کرد: مسائل و دغدغه‌ها باید در جلسات کارشناسی وزارت نیرو مطرح شود و تا تمامی مشکلات این پروژه حل نشود آغاز بکار نخواهد شد.
 
 
وی با بیان اینکه به غیر از این قرارگاه هیچ پیمانکاری توانایی انجام پروژه بهشت‌آباد را ندارد، اظهارکرد: مردم نگران نباشند، تا زمانی که در جلسات کارشناسی صورت نگیرد و اجماعی نشود پروژه بهشت‌آباد توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرا نمی‌شود و تلاش شده در یک روش مهندسی، منطقی و‌کارشناسی شده مسائل حل شود.
 
سردار محمد در پایان ضمن ابراز امیدواری از حل دغدغه‌های مربوط به مشکل آب خاطرنشان کرد: مسائل آبی کشور پیچیده هستند، بخش دیگری از مشکلات آبی با اصلاح الگوی کشت و استفاده از روش‌های نوین آبیاری می‌تواند میزان آب مصرفی را در بخش کشاورزی کاهش دهد، که لازمه آن آموزش کشاورزان در این خصوص است.

انتهای پیام/1029ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۹:۳۵:۳۵

16 Jun 2020