۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۴۴۷۹۱
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد/

مهم‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی شهرستان بروجن راه دسترسی ندارد/ آقایان مسئول! چاه نکنده منار نمی‌دزدند

به‌رغم گذشت بیش از چهارماه از آغاز به‌کار بیمارستان بروجن در ساختمان جدید، اولویت هیچ‌یک از مسئولان استانی احداث راه دسترسی این بیمارستان نیست و اراده‌ای برای رفع مشکل این مرکز مهم و حساس وجود ندارد.
مهم‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی شهرستان بروجن راه دسترسی ندارد/ آقایان مسئول! چاه نکنده منار نمی‌دزدند
به گزارش جهانبین نیوز، با احداث بیمارستان 239 تختخوابی بروجن در زمینی به مساحت 40 هزار مترمربع، ساختمان این طرح بزرگ درمانی پس از گذشت 11 سال انتظار بهمن ماه سال گذشته با تحویل به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد آماده بهره‌برداری شد.
 
آغاز به‌کار این بیمارستان 130 میلیارد تومانی که از یک سو با بی‌مهری مسئولان کشوری در افتتاح و از سوی دیگر با شیوع مهمان ناخوانده کرونا همراه بود، نه تنها شیرینی این دستاورد بزرگ درمانی را به کام مردم شهرستان بروجن نچشاند بلکه با حاشیه‌هایی تلخ از زمان بهره‌برداری تاکنون نیز همراه بوده است.



صرفنظر از کیفیت ساختمان احداث شده و مکان‌یابی غیرکارشناسی بیمارستان جدید بروجن در ضلع شمالی شهر که باعث باعث افزایش زمان دسترسی مراجعه‌کنندگان و خودروهای امدادی به این مرکز بهداشتی و درمانی شده، عدم احداث جاده دسترسی و بهسازی و آسفالت مسیرهای موجود معضلی است که میزان بهره‌مندی مردم از خدمات سلامت را تحت تأثیر قرار داده است.
 
بنابر اطلاعات دریافتی، پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی اورژانس موجود در سطح شهرستان بروجن روزانه به طور متوسط در 20 مأموریت امدادی حضور داشته و به ناچار از مسیرهای غیراستاندار بیمارستان بروجن گذر می‌کنند.
 
تردد آمبولانس‌ها در مسیر‌های خاکی و ناهموار نه تنها باعث تحمیل خسارت به خودروهای امدادی و شخصی شده، بلکه خطرات ناشی افزایش زمان دسترسی به این مرکز درمانی به علت حرکت کُند و غیرایمن وسایط نقلیه، سلامت و جان بیماران را تهدید می‌کند.

بهسازی و آسفالت مسیرهای دسترسی این بیمارستان پس از گرم شدن هوا و مساعد شدن شرایط جوی، تنها وعده‌ای است که اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در آخرین روز از دهه فجر 98 و در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی به مردم شهرستان بروجن داده است. (خبرگزاری صدا و سیما ـ 22 بهمن 98)
 
128 روز از خبر آسفالتی استاندار گذشته و دمای هوا در بروجن به 31 درجه سانتی‌گراد رسیده، امّا تاکنون نه تنها این وعده محقق نشده بلکه اراده‌ای هم برای رفع مشکل این مرکز مهم و حساس که "منارش را دزدیده و چاهش را نکنده‌اند" وجود نداشته است.



به گزارش جهانبین نیوز، بهسازی و آسفالت مسیرهای دسترسی بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) بروجن نیازمند 70 میلیارد ریال اعتبار بوده که لازم است با توجه به اهمیت این مرکز و تعداد زیاد مراجعه‌کنندگان در دستور کار ویژه مسئولان قرار بگیرد.

پایگاه خبری تحلیل جهانبین نیوز آماده دریافت و انتشار جوابیه از دستگاه‌های ذیربط است.


گزارش از محسن نادری
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۴۱:۵۵

16 Jun 2020