۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۴۴۷۷۵
در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد؛

امروز نیازمند انقلاب فرهنگی در کشور هستیم/ نمایندگان مجلس 11 تحول را در کشور ایجاد کنند

انتظار است مجلس يازدهم با تصويب قوانين گره گشا، پر تأثير، جامع و سنجيده بتواند قوانيني محکم روح اميد و نشاط را در جامعه بوجود بياورد.
امروز نیازمند انقلاب فرهنگی در کشور هستیم/ نمایندگان مجلس 11 تحول را در کشور ایجاد کنند
به گزارش جهانبین نیوز؛ امروز پس از 16 هفته به خاطر شیوع ویروس کرونا نماز جمعه در سراسر استان چهارمحال و بختیاری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد که در خطبه های این هفته ائمه جمعه به نمایندگان مردم در مجلس یازدهم بر ایجاد تحول و همچنین شادی و نشاط در جامعه تاکید داشتند.

برخی در عرصه سیاست خارجی منفعلانه حرف می‌زنند

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد:امروز نماز جمعه در سراسر کشور پس از 16 هفته وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا  برپا شد.

 وی با اشاره به اینکه آمریکا همیشه جز ظلم کار دیگری نکرده است تصریح کرد: امروز با توجه به وضعیت حاکم در آمریکا، دیگر کسی این کشور را به عنوان یک ابرقدرت نمی‌شناسند.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه امروز در کشور ، برخی در عرصه سیاست خارجی منفعلانه حرف می‌زنند و عمل می‌کنند  بیان داشت: این امر موجب نگرانی در جامعه را افزایش می‌دهد و باید این گروه از موضع‌گیری منفعلانه کنار بیایند.
وی با اذعان بر اینکه امروز کشور ما با بهره‌مندی از ولی فقیه و بصیرت و آگاهی مردم به اقتدار رسیده است گفت: دشمنان نظام را مایوس کرده است، که باید برای تثبیت این اقتدار از همه توان استفاده کرد.

امام جمعه شهرکرد گفت: امروز کشور ما به اقتداری رسیده است که کشتی‌های نفت‌کش توانستند از میان تحریم‌ها عبور کنند و این امر اقتدار نظام اسلامی را به گوش جهانیان رساند.

حجت‌الاسلام نکونام همچنین به 23  خرداد سالروز تشکیل انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۵۹ اشاره کرد و گفت: متولیان شورای انقلاب فرهنگی باید ، بیش از پیش در این حوزه فعال باشند.

وی عنوان کرد: امروز در بسیاری از حوزه‌ها در کشور نیازمند انقلاب فرهنگی هستیم  و باید یک تحول و انقلاب در فرهنگ آموزش، اقتصاد، فرهنگ کار و تولید، سبک زندگی و سیاست خارجی و اداره و مدیریت کشور انجام شود.

حجت‌الاسلام نکونام به سالروز تشکیل جهادسازندگی و جهادکشاورزی اشاره کرد و گفت: این مجموعه نقش بی‌بدیل و عمیق در راستای تولید مایحتاج مردم و رونق بخشیدن به اقتصاد کشور، خودکفا کردن کشور و کوتاه کردن دست بیگانه از اقتصاد کشور دارد.
وی به سالروز شهادت امام صادق‌(س) اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود در جهان امروز، از مکتب امام صادق(س) به خوبی استفاده می‌شود به گونه‌ای که امروز مردم کشور نشان داده‌اند که پیرو مکتب بندگی خداو مکتب خدمت به بندگان خدا هستند.
نماینده ولی فقیه در استان به اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه ، همدلی و همراهی مردم در این شرایط بحران که برگرفته از مکتب امام صادق(س) است، اشاره کرد و گفت:ایران در مقابله با ویروس کرونا نسبت به ابرقدرت‌های دیگر ،با همراهی و همدلی مردم کمتر صدمه و آسیب خورد.
امام جمعه شهرکرد در پایان خطبه های خود از  مردم خواست تا دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند و از برپایی آیین‌ها، مراسم‌ها مختلف خودداری کنند تا زمینه انتقال کاهش پیدا کند.
انتظار مردم از مجلس يازدهم ايجاد اميد و نشاط در جامعه است
امام جمعه موقت لردگان گفت: انتظار است مجلس يازدهم با تصويب قوانين گره گشا، پر تأثير، جامع و سنجيده بتواند قوانيني محکم روح اميد و نشاط را در جامعه بوجود بياورد.
حجت الاسلام مهدي سعيدي امام جمعه موقت لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به بيماري کرونا گفت: انسان نعمت هايي دارد تا از دست ندهد قدر آن را نمي داند.

وي بيان داشت: حضور در نمازجمعه رزق الهي است و موجب تطهير دل انسان مي شود اميدواريم خداي عالم به برکت انفاس پاک شهيدان و اوليايش هر چه سريع‌تر اين بيماري را از جامعه انساني بزدايد.

سعيدي با اشاره به اعتراضات و برخورد وحشيانه دولت آمريکا با سياه پوستان گفت: اين رفتارها ريشه در باورهاي آنها دارد و به خيال اينکه علم و قدرت در دست دارند بايد بقيه بشر در مقابل آنها زانو بزنند چون عده اي سياه  پوست هستند  رفتار درستي با آنها ندارند.

امام جمعه موقت لردگان به شهادت حضرت امام جعفر صادق عليه السلام  اشاره کرد و گفت:  اين مجموعه ديني و اين همه روايات نوراني از وجود مبارک حضرت امام صادق (ع) به يادگار مانده است و شيعه را شيعه جعفري مي خوانند .

وي در بخش ديگر سخنان خود به مجلس شوراي اسلامي اشاره داشت و افزود: به حمدالله مجلس کنوني با ترکيبي خوبي شکل گرفته است و انتظار مي رود قدم‌هاي خوبي براي اصلاح جامعه بردارند.

سعيدي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: آن که مي تواند مجلس را در اين جايگاه شايسته بنشاند، شما نمايندگان محترميد. آنگاه که نمايندگان مجلس با شناخت درست از شرايط و اولويّتهاي کشور، و با کارشناسي، و با حضور فعّال و منظّم، و با پاک‌دستي و امانت‌داري، وظيفه‌ قانونگذاري و ديگر وظايف خود را انجام دهند، مجلس، نقطه‌ اميد مردم و نقطه‌ اتّکاء مجريان، و به معني حقيقي، در رأس امور کشور خواهد بود و چنين مجلسي در رساندن کشور به هدفهاي والا، سهم بسزا خواهد داشت.

امام جمعه لردگان گفت: آفت عمده، سرگرم شدن نماينده به حواشي زيان‌بار، يا وارد کردن انگيزه‌هاي ناسالم شخصي و جناحي، يا سهل‌انگاري در کار، يا دسته‌بندي‌هاي احياناً ناسالم قومي و منطقه‌اي و قبيله‌اي و امثال آن است.

وي خطاب به نماينده شهرستان لردگان گفت: انتظار مي‌رود علاوه بر حوزه ملي در حوزه شهرستان هم با مشورت افراد صاحب نظر و نخبگان  کارهاي خوب را به سرانجام برسانند و قدمي مثبت و مفيد بردارند.

 حجت الاسلام مهدي سعيدي در پايان گفت: با وجود بيماري کرونا انتظار است پروتکل هاي بهداشتي را در کليه امورات و مراسمات به خوبي رعايت کنيم و به دستورات بهداشتي خوب عمل کنيم تا سلامت جامعه تضعيف نگردد .
 
انتهاي پيام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۵:۵۳:۴۳

12 Jun 2020