۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۴۴۷۶۴
مسوول حرایم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

5 اثر تاریخی فرهنگی در چهارمحال و بختیاری ثبت ملی شد

مسوول حرایم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری از تایید ثبت ملی 5 اثر تاریخی فرهنگی در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
5 اثر تاریخی فرهنگی در چهارمحال و بختیاری ثبت ملی شد
به گزارش جهانبین نیوز، واحد جولایی، مسوول حرایم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر، اظهار کرد: تپه قنبری، تپه قلعه، تپه های آقایاز، تپه ملو و تل نصیر از جمله آثار تاریخی به ثبت رسیده می باشند.

مسوول حرایم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به  ۶۲۰ اثر تاریخی فرهنگی در استان، تصریح کرد: با ثبت این آثار مجموع اثرهای تاریخی فرهنگی ثبت ملی چهارمحال و بختیاری به ۶۲۵ مورد رسید.

وی افزود: این آثار از سوی شورای ملی ثبت بناها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به واسطه‌ی ارزش تاریخی و فرهنگی به ثبت ملی رسیدند.

جولانی در ادامه بیان کرد: در میان مجموع آثار به ثبت رسیده، اثر تپه قنبری، تپه قلعه  و  تل نصیر متعلق به شهرستان لردگان و تپه‌های آقایازو تپه ملو به شهرستان خانمیرزا تعلق دارد.

مسوول حرایم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت:  تاریخ‌گذاری این اثر براساس گونه­‌شناسی سفالینه­‌های به‌دست آمده، بافت معماری به‌جا مانده انجام شده که قدمت این آثار به دوران اسلامی قرون میانی، دوران اسلامی قاجاریه، آغاز و نگارش عصر آهن باز میگردد.

انتهای پیام/1029ج
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۲۹:۵۵

10 Jun 2020