۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۴۴۷۵۹
به سختی آب خوردن/

مِسن، روستایی که آب سالم ندارد

مردمی که در روستاهای بخش ارمند در شهرستان لردگان زندگی می کنند مشکل کمبود آب و غیر بهداشتی دارند که خواسته آن ها از مسئولین این است که به درد آن ها برسند و مشکل آن ها را حل کنند.
مِسن، روستایی که آب سالم ندارد
به گزارش جهانبین نیوز ؛ مشکلات متنوع از قبیل پراکندگی روستاها، فرسوده بودن تاسیسات آب‌رسانی و پایین بودن سطح بهداشت عمومی، تامین، توزیع و پایش کیفیت آب شرب روستاها را با مشکل روبرو ساخته ‌است.

مردم روستاهای بخش آرمند مدتی است با این بحران دست‌وپنجه نرم می‌کنند و باوجود پیگیری‌های متعدد همچنان نتوانستند مشکل آب شرب خود را رفع کنند و کسی تاکنون پاسخگوی مشکل قحطی آب نیست

مسئولین به درد ما برسند

یکی از اهالی روستای مسن در این خصوص به خبرنگار ما می‌گوید: چند روز است آب خوردن در لوله‌ها نیست و اگر بخواهیم از این آب بخوریم کثیف و غیربهداشتی است.

او ادامه می دهد: کاش مسئولی پیدا می‌شد و جوابگوی مشکلات ما بود اما این چند روز کسی به درد ما نرسیده و حتی حاضر نشدند یک قطره از این آب بخورند که بفهمند ما با چه مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

یکی دیگر از اهالی این روستا گفت: این آب اینقدر کثیف است که حتی ما دست و صورت خودمان را هم نمی‌توانیم با این آب بشوییم.

او می گوید: همه این آب ها پر از کثیفی و مریضی است و کسی از مسئولین هم مشکل ما را پیگیری نمی‌کند.

با اجرای خط لوله 6 اینچ مشکلات بخش ارمند حل می شود

بهرامی مدیرعامل شرکت آبفای روستایی چهارمحال و بختیاری به خبرنگار ما گفت: این روستا در مجتمع آبرسانی آرمند واقع شده است که 15 هزار و 524 نفر جمعیت دارد.

وی تصریح کرد: آب روستای مسن توسط یک خط لوله به قطر 4 اینچ تامین می‌شود که در سنوات گذشته جهت جبران کمبود آب در روستا اقدام به اجرای خط لوله 6 اینچ این روستا کرده‌ایم.
بهرامی ادامه داد: تاکنون حدود 1200 متر از این مسیر اجرا شده و 400 متر آن باقی مانده که جزء پروژه‌های سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه مشکل روستاهای بخش آرمند حل می‌شود.

به گزارش جهانبین نیوز؛ مدیریت تامین آب آشامیدنی روستایی، شامل مدیریت کمیت و کیفیت منبع آب، مدیریت در انتخاب منبع و مدیریت در تصفیه و انتقال و توزیع آب در روستاهاست.

باید ریشه مشکلات تامین آب استان در طی چند دهه بازیابی و کارشناسی شده و از تکرار اشتباهات گذشته خودداری کرد و از مشارکت مردم از طریق سازمان‌های محلی مانند شوراها و دهیاری‌ها بهره گرفت.
 
انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۲۰:۱۳:۲۴

10 Jun 2020