۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۴۴۷۴۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

وضعیت شیوع بیماری کرونا در دو شهرستان چهارمحال و بختیاري از مرز هشدار گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاري گفت: هم اکنون دو شهرستان اردل و شهرکرد با دارا بودن بيشترين جمعيت مبتلايان به کرونا در وضعيت قرمز قرار گرفته اند.
وضعیت شیوع بیماری کرونا در دو شهرستان چهارمحال و بختیاري از مرز هشدار گذشت
به گزارش جهانبین نیوز ؛ دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شرکرد افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته آزمایش ۴۴ بيمار مشکوک به کرونا از سوي آزمايشگاه کروناي استان مثبت اعلام شد.

به گفته وی، از این تعداد ۵ بیمار بستری و مابقی به صورت سرپايي و در منزل تحت مراقبت و قرنطينگي قرار گرفته اند.

دکتر شیرانی با اشاره به اختصاص بیشترین تعداد مبتلایان از آمار اعلام شده در روز گذشته به شهرستان اردل گفت: امروز نيز ۲۰ مورد از موارد جديد شناسايي شده در ادامه موارد شناسايي شده از مجلس جشن در اردل و متعلق به اين شهرستان مي باشد.

به گفته وی، پس از شهرستان اردل شهرستان شهرکرد با ۱۵ مورد جدید شناسایی شده بیشترين آمار مبتلايان به کرونا طي ۲۴ ساعت گذشته را به خود اختصاص مي دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در تشریح آخرین وضعیت شيوع بيماري کوويد ۱۹ در نوزدهمين روز از خردادماه ۹۹ در چهارمحال و بختياري اظهار داشت: از زمان شيوع بيماري تا کنون ۱۷۰۶ بيمار با علائم باليني مشکوك به كرونا در مراكز درماني استان بستري شده اند.

وی، تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی را ۶۰۷۷ اعلام کرد و افزود: تاکنون ۷۷۷ بیمار مبتلاي قطعي و مشکوک به کرونا پس از درمان در بيمارستان و يا با انجام مراقبت هاي لازم در منزل و به صورت سرپايي بهبود يافته اند.

دکتر شیرانی، تعداد مبتلایان قطعی و مشکوک به بیماري کوويد ۱۹ بستري در مراکز درماني استان را ۴۰ نفر اعلام كرد و يادآور شد، با مثبت اعلام شدن آزمايشات ۴۴ بيمار مشكوك طي ۲۴ ساعت گذشته، كل موارد مبتلا از آغاز بيماري كه نتايج آزمايش آن‌ها مثبت اعلام شده ۸۲۹ نفر مي باشد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه، طی ۲۴ساعت گذشته، مورد فوتی جديد ناشي از ابتلا به بيماري نوپديد کوويد ۱۹ در استان گزارش نشده است اظهار داشت: مجموع فوتي هاي ناشي از ابتلا به اين بيماري در استان کماکان ۳۰ نفر مي باشد.

وی در پایان با هشدار نسبت به وضعیت شیوع بیماري کوويد ۱۹ در شهرستان هاي اردل و شهرکرد بر لزوم رعايت فاصله گذاري فيزيکي و هوشمند با جديت بيشتر و استفاده از ماسک، بعنوان ضرورت اجتناب ناپذير اين روزها و روزهاي آينده تاکيد نمود.

دکتر شیرانی، با بیان اینکه همچنان بیشترين موارد ابتلا به بيماري کرونا مختص به تجمعات با حجم بالا و در مدت زمان طولاني است افزود: برگزاري مراسم جشن عروسي طي روزهاي اخير، شناسايي ۴۳ بيمار مبتلا قطعي به کرونا را به دنبال داشته و ساير موارد ابتلا نيز به صورت خوشه اي و خانوادگي بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد، افراد با علایم خفیف مبتلا به کرونا مي توانند بعنوان عامل خطر انتقال بيماري و بروزعلايم با شدت بيشتر در مسن سال ها و بيماران مبتلا به نقص سيستم ايمني باشند.

وی با بیان اینکه رفتار بیماری کوويد ۱۹ ناشناخته و تهاجمي است ادامه داد: اگر چه بيماري در افراد جوان تر با علايم خفيف بروز مي نمايد اما گاهاً ديده شده است که کرونا در افراد جوان و بدون بيماري زمينه اي نيز موجب بروز علايم شديد و خطرناک شده است.

دکتر شیرانی در پایان مجدداً بر ضرورت خود مراقبتی و رعایت نکات بهداشتي و خودداري مردم از تشکيل هرگونه تجمع و تردد غير ضروري در اماکن عمومي تاکيد نمود.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۳۶:۲۲

9 Jun 2020