۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۴۷۴۵
گلایه تکراری هنرمندان/

کمبود منابع مالی اساسی ترین چالش پیش رو صنایع دستی است

غلامرضا زیلابی نماینده هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری گفت: فعالان این حوزه در استان با کمبود منابع مالی مواجه اند.
کمبود منابع مالی اساسی ترین چالش پیش رو صنایع دستی است
غلام‌رضا زیلابی، نماینده هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری در‌گفت و‌گو‌با جهانبین نیوز، به مناسبت روز صنایع دستی و هنر های سنتی، اظهار‌کرد: همواره کمبود منابع مالی اساسی ترین چالش پیش رو در صنایع دستی است، چراکه هر چه عرصه رقابت جهانی تنگ تر می شود، متاسفانه کمبود منابع مالی منجر به رکود در تولید می شود.

زیلابی گرانی مواد اولیه، دستمزدهای بسیار پایین، گرانی و مصالح، بی ثباتی بازار و نوسانات اقتصادی را از مهم‌ترین دغدغه های حال حاضر در صنایع دستی عنوان کرد.

نماینده هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور بیمه برای بسیاری  از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری در حوزه کشاورزی، روستایی و عشایری، گفت: در‌حال حاضر تعداد بسیاری از فعالان هنرمند در عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی در شهرها بیمه نشده‌اند.

وی  با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین مشکلات موجود در صنایع دستی ، مشکل‌فروش است، تشریح کرد: مشکل عمده صنایع دستی استان مسئله فروش است که عمدتا ناشی از عدم معرفی کافی صنایع دستی و هنرهای فعالان این عرصه است و همچنین به منظور ایجاد  رونق در صنایع دستی و هنرهای سنتی خلق شده، معرفی و شناساندن آن به جامعه است.

انتهای پیام /۱۰۲۹ ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۸:۵۰:۳۹

8 Jun 2020