۰
plusresetminus
امام‌جمعه فارسان گفت: ساليان سال چهره وحشي دولتمردان آمريکا را در بيرون ازآمريکا ديده بوديم ولي اکنون نشانه ‏ها و اخبار حکايت از اين دارد که دولتمردان آمريکا براي مردم و شهروندان خود نيز ارزشي قائل نيستند.
دولتمردان آمريکا براي  شهروندان خود نيز ارزشي قائل نيستند/امروز آمريکا در دو مخمصه داخلي و خارجي گرفتار آمده است
حجت‌الاسلام محسن ملک پور  امام جمعه فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ در مورد افول امريکا گفت:همه ماجرا از شهر" ميناپوليس" شروع شد، چهارپليس با زجرکُش کردن يک سياهپوست به نام جورج فلويد با بي‏اعتنايي به فريادهاي جانخراشش، او را زير زانوهاي خود خفه کردند.
 
وي تصريح کرد:  پليس البته براي خاموش کردن شعله اعتراضات، اين چهار نفر را برکنار کرد اما تابه‌حال و پس از يک هفته، کاري از پيش نبرده است. ارتش و گارد نظامي و نيروهاي ويژه در بسياري از شهرها واردشده‌اند و شهرها حالت جنگي به خود گرفته است.
 
وي افزود: آنچه در اين روزها با قتل فجيع يک سياه‌پوست اتفاق افتاد چيز عجيبي نيست! آمريکا همين است، اين آمريکاي بدون نقاب و بدون روتوش است، ساليان سال چهره وحشي دولتمردان آمريکا را در بيرون ازآمريکا ديده بوديم ولي اکنون نشانه ‏ها و اخبار حکايت از اين دارد که دولتمردان آمريکا براي مردم و شهروندان خود نيز ارزشي قائل نيستند، عملکرد بسيار بد و ناشيانه دولت ترامپ در مواجهه با کرونا و مرگ بيش ازيکصدهزار نفرتاکنون گواه اين ادعاست.
 
وي عنوان داشت: سخن حکيمانه و عميق اما؛ همان سخن جاودانه رهبر عزيزمان در دوازدهم آبان ماه ۹۷ است که فرمود: «آمريکا رو به افول است، اين وضعيتي که آمريکايي‏ها دچارش شدند، عامل بلندمدت دارد؛ اين‏ها در طول تاريخ وضعيتي را به وجود آوردند که نتيجه‏ اش همين است و به اين آساني‏ها علاج شدني نيست.
 
وي اظهار داشت: اين سنت الهي است، اين‏ها محکوم‏ اند به اينکه ساقط بشوند، محکوم‏اند به اينکه افول کنند، زايل بشوند از صحنه قدرت جهاني.» با اين حساب چه دموکرات‌ها و چه جمهوري خواهها نمي‏توانند جلوي تحقق قطعي اين سنت الهي را بگيرند.
 
امام‌جمعه فارسان در پايان گفت: امروز آمريکا در دو مخمصه داخلي و خارجي گرفتار آمده است، از سويي شکست‌هاي راهبردي و بزرگش در منطقه و در تقابل با ايران بود که آخرين آن عجز و ناتواني او در جلوگيري از رسيدن پنج نفت‌کش سوخت از ايران به سمت منطقه حيات خلوت آمريکا- ونزوئلا- بود. البته فهرست شکست‌هاي آمريکا در مقابله با چين و روسيه و حتي ناکامي‌اش در برابر کره شمالي بر سياهه فهرست رسوايي آمريکا می افزاید.

انتهای پیام/530پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۲۱:۰۱

8 Jun 2020