۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۴۴۷۳۷
استاندار چهارمحال و بختیاری:

تحقق اقتصاد مقاومتی جز با هم دلی و همکاری همگانی میسر نیست

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جهش در تولید نیازمند زیرساخت ها و برنامه ریزی و آینده نگری است.
تحقق اقتصاد مقاومتی جز با هم دلی و همکاری همگانی میسر نیست
به گزارش جهانبین نیوز، اقبال عباسی ، استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین بازدید افتتاح طرح های اقتصاد مقاومتی گفت: اجرا و بهره‌برداری از طرح های اقتصاد مقاومتی در راستای ارتقا در بخش تولید، ایجاد اشتغال و افزایش رونق در بخش های کشاورزی بسیار موثر است.

وی افزود: حدود دوسوم از 57 هکتار از اراضی تحت فشار بهره برداری شده توسط جهادکشاورزی و مابقی توسط بخش خصوص سرمایه گذاری شده است.

عباسی با اشاره به بهره وری سالانه نیم میلیارد تومان از مزرعه 12 هکتاری گل محمدی چلیچه فارسان ، بیان کرد: توسعه و پیشرفت زمینه ساز ایجاد اشتغال بوده و این فرصت مطلوبی است که جهاد کشاورزی با همکاری تولیدکنندگان با ایجاد صنایع تبدیلی بتوانند باعث و بانی گام‌های دیگر در پیشرفت  در این عرصه، ایجاد اشتغال و حتی افزایش و توسعه بخش گردشگری شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بهره‌برداری از فاز نخست آبیاری قطره‌ای طرح توسعه باغی  شرکت تعاونی سودجان از مشاکرت بیش از سه هزار و 300 سهامدار روستایی در این طرح خبر داد و گفت: جهش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی جز با تلاش و همکاری و همدلی همگانی ممکن نیست.

وی با اشاره به بازدهی این طرح کشاورزی طی دوسال آتی، تصریح کرد: ایجاد و ساخت کارگاه های بسته بندی ، سردخانه و ...  توسط  مردم صورت گیرد و مسئولان هم لازم است به منظور تحقق این امر اقدامات لازم را انجام دهند.  

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: اجرای این  طرح موجب افزایش بازدهی در بهره‌وری از زمین،  صرفه‌جویی در مصرف آب  و ارتقای کیفی محصولات باغی و زراعی می شود و تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال، درآمدزایی دارد.

وی افزود: در این طرح سهامداران شرکت تعاونی سودجان  حدود۵۵۰ هکتار از اراضی را به کشت نهال بادام  و گیلاس حدود ۳۰۰ هکتار به کشت نهال گلابی و ۷۰۰ هکتار  مابقی به کشت نهال  سیب درختی اختصاص دادند.

انتهای پیام/1029 ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۱۷:۲۶

8 Jun 2020