۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۴۴۷۲۴
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد/

جدال ملی‌پوشان بروجنی با کرونا/ خانه‌هایی که تبدیل به باشگاه ورزشی شده

اگرچه تعطیلی فعالیت‌های ورزشی ناشی از شیوع کرونا فرآیند آماده‌سازی ورزشکاران حرفه‌ای را با وقفه چند ماهه روبرو کرده، اما ملی‌پوشان بروجنی در رشته‌های گوناگون با تبدیل تهدید پیش‌آمده به فرصت برنامه‌های تمرینی و آماده‌سازی خود را در خانه دنبال می‌کنند.
جدال ملی‌پوشان بروجنی با کرونا/ خانه‌هایی که تبدیل به باشگاه ورزشی شده
به گزارش جهانبین نیوز، بیش از سه ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور گذشته و همه‌گیری این بیماری ویروسی تعطیلی مراکز عمومی و پر ازدحام هم‌چون ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی و... را به همراه داشته، محدودیتی که سبب محرومیت ورزشکاران از حضور در این اماکن و ماندن در خانه شده است.
 
ضرورت حفظ آمادگی جسمانی و جلوگیری از ایجاد وقفه در فرآیند آماده‌سازی ورزشکاران باعث شده تا ملی‌پوشان بروجنی در رشته‌های گوناگون با تبدیل تهدید پیش‌آمده به فرصت برنامه‌های تمرینی و آماده‌سازی خود را در خانه دنبال کنند.
 
براساس اطلاعیه شماره 15 ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا فعالیت باشگاه‎های ورزشی در رشته‌های انفرادی و غیرگروهی که ارتباط فردی زیادی در آن وجود ندارد، با رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی در سراسر کشور مجاز است اما همچنان قشر ورزشکار از رفتن به باشگاه‌ها تردید داشته و برنامه آماده‌سازی خود را بدون وقفه و با جدیت در خانه انجام می‌دهند.
 
ستایش روشنی عضو تیم ملی تیر و کمان ایران در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: در مدت اخیر که فعالیت باشگاه‌های ورزشی تعطیل شده، تمرینات بدنسازی و کار با کِش و کمان را با امکانات کم و در فضای محدود خانه فراموش نکرده و آمادگی خود را حفظ کرده‌ام.



عضو تیم ملی تیر و کمان ایران با اشاره به حساسیت این رشته ورزشی و ضرورت حفظ آمادگی، افزود: تمرینات خانگی به طور کامل انجام شده و با از سر گیری مسابقات قهرمانی زمینه برای حضور قدرتمند در رقابت‌های ملی و بین‌المللی ایجاد شده است.
 
متین مهدوی عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری نیز در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: با توجه به ضرورت حفظ آمادگی نسبی برای ورزشکاران حرفه‌ای، تمرینات هوازی، اینتروال و استقامت خود را به صورت روزانه در خانه انجام می‌دهم.
 
وی افزود: تمرین کردن در باشگاه ها به دلیل فراهم بودن انواع امکانات و حضور مربی آسان‌تر است اما در این روزها با تجهیزات موجود آمادگی خود را حفظ کرده و از طریق نرم‌افزارهای پیام‌رسان با مربی در ارتباط هستم.



بهروز افضلی مربی و مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون اسکیت کشور که با شیوع کرونا و اعلام قرنطینه خانگی در خانه خود در شهر بروجن به‌سر می‌برد، معتقد است: کرونا باشد یا نباشد، تمرینات خانگی جزء لاینفک هر رشته ورزشی است.
 
مربی تیم ملی اسکیت ایران گفت: با توجه به محدودیت زمان در بهره‌گیری از آموزش‌های ارائه شده توسط مربی، ورزشکار می‌تواند در تمرینات خانگی برروی اشکالات خود تمرکز کرده و نواقص را برطرف نماید.
 
وی افزود: از اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از چهار هزار و 500 دقیقه کلیپ‌ آموزشی حاوی تمرینات سطح پایه تا پیشرفته جمع‌آوری و از طریق فضای مجازی در اختیار ورزشکاران قرار داده شده است.
 
بهروز افضلی بیان کرد: با بررسی کلیپ‌های تهیه شده توسط ورزشکاران ایرادات موجود گوشزد شده و به حفظ آمادگی آنان کمک خواهد شد.
 
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: حدود 5 هزار ورزشکار سازماندهی شده در این شهرستان مشغول به فعالیت بوده که در روزهای کرونایی بیش از 90 درصد تمرینات خود را به صورت خانگی دنبال می‌کنند.
 
مسعود پرسته افزود: به هیئت‌های ورزشی اختیار داده شده تا امکانات و تجهیزات موجود را به صورت امانت در اختیار ورزشکاران قرار داده تا با تمرین در خانه خللی در فرآیند آماده‌سازی آنان به‌وجود نیاید.

به گزارش جهانبین نیوز، در حال حاضر 100 ملی‌پوش بروجنی در رشته‌های اسکیت، بوکس، تنیس، تیر و کمان، تیراندازی، دوچرخه‌سواری، دو و میدانی، کاراته، کشتی، وزنه‌برداری، جهت‌یابی و... مشغول به فعالیت هستند.
 
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۲۵:۳۵

6 Jun 2020