کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه فارسان؛

مکتب امام، ما را در طول اين سال‏ها از گردنه ‏هاي خطرناکي عبور داده است

14 خرداد 1399 ساعت 12:29

امام جمعه فارسان گفت: مکتب امام، ما را در طول اين سال‏ها از گردنه ‏هاي خطرناکي عبور داده است؛ سطح عزت ملي و شرافت بين‏المللي ما را بالا آورده است. کشور به برکت پيمودن اين راه، در همان حدي که رعايت کرده است، پيشرفت کرده و به سمت آرمان‏هاي خود پيش رفته است.


حجت الاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ در مورد سرمايه مکتب امام خميني (ره)گفت: براي ملت ايران مکتب امام، سرمايه‏اي است که ملت ايران با در دست داشتن اين سرمايه، توانسته است گذرگاه‏هاي دشواري را طي کند و در مقابل سنگين‏ترين توطئه‏ها ايستادگي کند. مکتب امام يک راهنماي نظري و عملي است که کشور و ملت را به عزت و پيشرفت و عدالت مي‏رساند. در طول سال‏هاي گذشته، عملاً هم همين بوده است. يعني هر جا ما توفيق پيدا کرديم جايي بود که به توصيه‏هاي امام جامه‏ي عمل بپوشانيم.

وي به عقلانيت، معنويت و عدالت؛ سه بعد اصلي مکتب امام خميني(ره) اشاره داشت و بيان کرد:اين سه بُعد اسلامي و قرآنيِ مکتب امام را بايد با هم ديد. تکيه‏ي بر روي يکي از اين ابعاد، و بي‏توجهي به ابعاد ديگر، جامعه را به راه خطا و انحراف مي‏برد. اين مجموعه، اين بسته‏ي کامل، ميراث فکري و معنوي امام است. خود امام بزرگوار هم در رفتارش، هم مراقب عقلانيت بود، هم مراقب معنويت بود، هم با همه‏ي وجود متوجه به بُعد عدالت بود.

حجت الاسلام ملک پور به مکتب امام، ضمانت‏بخش پيروزي ملت انقلابي ايران هم اشاره داشت و تصريح کرد:برادران و خواهران! مردم عزيز! مکتب امام، ما را در طول اين سال‏ها از گردنه‏هاي خطرناکي عبور داده است؛ سطح عزت ملي و شرافت بين‏المللي ما را بالا آورده است. کشور به برکت پيمودن اين راه، در همان حدي که رعايت کرده است، پيشرفت کرده و به سمت آرمان‏هاي خود پيش رفته است.

امام جمعه فارسان گفتني‏هاي ناگفته از سخنان رهبر انقلاب در روز قدس را بيان کرد و عنوان داشت:سخنراني امام خامنه‏اي در روز قدس که به علت شرايط کرونايي و فقدان تجمعات و تظاهرات روز قدس در جهان، از ويژگي خاصي برخوردار بود. گويا اين بار امام امت اسلام به ميدان آمده بود تا يک‏تَنه فقدان حضور دهها ميليون مسلمان انقلابي در سراسر جهان جبران نمايد و ثقل اين رسالت بزرگ را بر عهده بگيرد.

وي اظهار داشت:زوال و فناي رژيم صهيونيسم حتمي و قطعي و نزديک است و راهي جزحاکميت مردم فلسطين بر سرنوشت خودشان وجود ندارد. اين طرحي است که جمهوري اسلامي حدود دودهه قبل آن را ارائه کرده است که نماد دموکراسي‏خواهي و ديپلماسي فعال و انقلابي حاکميت ديني در ايران است.

انتهای پیام/530پ


کد مطلب: 44708

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44708/مکتب-امام-طول-سال-ها-گردنه-هاي-خطرناکي-عبور-داده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir