کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ياداشت/

سرکوب عدالت؛ چهره سياه دولت ترامپ

12 خرداد 1399 ساعت 16:12

موج اعتراض ها در سراسر آمريکا تنها براي کشته شدن فلويد سياه‌پوست توسط پليس سفيدپوست ايالت مينه سوتا، نيست بلکه اين موج خشم سال ها تبعيض نهادينه شده و محدوديت هاي همه جانبه بر عليه رنگين پوستان و اقليت‌ها در آمريکاي مدعي حقوق بشر است.


به گزارش جهانبین نیوز؛  ۲۵ مه ۲۰۲۰ تنها در هفت دقيقه کليت ساختار کشوري که داعيه ي حقوق بشري و مردم سالاري در جهان را داشت رسوا شد.
 
پليس آمريکا در نهايت رفتار ضد انساني در هفت دقيقه جان انساني را به جرم سياهپوست بودن گرفت، جرج فلويد قرباني نژاد پرستي و جنايت پليس آمريکا بر روي زمين جان داد تا چهره بي رحم ترين و خون ريزترين دولت تاريخ آمريکا براي جهان مشخص شود.

  تبعيض نژادي و ظلم به سياه‌پوستان يکي از ويژگي‌هاي بارز ساختار حاکميتي آمريکاست که از ابتداي تاريخ اين کشور وجود داشته اما قتل جرج فلويد تعبيري ديگري دارد در واقع پليس سفيد پوست نشان از دولت فعلي آمريکاست که خود را مدعي مالکيت بر جهان مي داند و جرج فلويد همان کشورهاي ضعيف است که با فشار (تحريم هاي همه جانبه)، توطئه، تفرقه بين ملت ها و در نهايت حمله نظامي (جنگ) بسياري از کشورهاي مظلوم چون فلسطين، سوريه و.. و حتي  چهره هاي آزادي خواه و ملي گرا همچون مصدق و.. را از بين برده تا تنها منافع خود را تامين کند، نوع رفتار پليس قاتل آمريکايي تداعي گر رفتار و ساختار سياست خارجي آمريکا بر عليه بسياري از مردم جهان است.
 
موج اعتراض ها در سراسر آمريکا تنها براي  کشته شدن فلويد سياه‌پوست توسط پليس سفيدپوست ايالت مينه سوتا، نيست بلکه اين موج  خشم سال ها  تبعيض نهادينه شده  و محدوديت هاي همه جانبه بر عليه رنگين پوستان و اقليت‌ها در آمريکاي مدعي حقوق بشر است. اهميت اين موضوع را در همين دو مطلب زير مي توان ديد:
«اندرو کومو»، فرماندار نيويورک گفته: «اتفاقات در مينياپوليس تنها يک اتفاق جداگانه نيست بلکه فصلي از کتاب بي‌عدالتي و نابرابري مداوم در آمريکا است».بروکينگز نيز نوشته:«رويکرد نژاد‌پرستانه‌اي که به خفه کردن سياهان توسط پليس ختم مي‌شود در اصل همان رويکردي است که سياه‌پوستان را از کار و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري محروم مي‌کند».

بايدن نامزد دموکرات انتخابات رياست جمهوري آمريکا ضمن انتقاد از تهديد توئيتري دونالد ترامپ عليه معترضان به تبعيض نژادي نظام‌مند در اين کشور اذعان کرد و گفت «نژادپرستي در آمريکا نظام‌مند و يک زخم باز است». بايدن با انتشار يک ويدئو خواستار تلاش براي ريشه‌کن کردن تبعيض‌ و خشونت‌هاي نژادپرستانه در آمريکا شد.
 
 اين چند مطلب به خوبي وضعيت آمريکا را نشان مي دهد که تيتر اول بسياري از رسانه ها و مطبوعات جهان شده است و جهان دريافت که چگونه آمريکاي مدعي حقوق بشر خود حقوق بشر را زير منافع و غرور خود له مي کند. تحولات اخير در آمريکا فصلي جديد براي سياهپوستان خواهد بود تا با قرباني شدن خون فلويدها به حقوق قانوني و شهرندي خود که دولت هاي استعمارگر آمريکايي بر عليه ساکنين بومي و سياهپوستان آمريکا اعمال کردند از بين بروند.

کشته شدن فلويد يک بي عدالتي و جنايت بزرگ بود و صداي اعتراضي امروز مردم در سراسر آمريکا همان صداي سرکوب شده عدالت است اما اين صدا قدرت نمايي مسلحانه دولت ترامپ را سرکوب خواهد کرد و قطعا فاتحه دولت نامشروع ترامپ را خواهد خواند.

نويسنده: محمد رضا عسکري ارمندي

انهتاي پيام/630 ل
 


کد مطلب: 44697

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44697/سرکوب-عدالت-چهره-سياه-دولت-ترامپ

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir