۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۴۴۶۸۹
امام‌جمعه فارسان؛

عملکرد مجلس يازدهم مي‏تواند سنگ بناي مجالس ديگر در گام دوم انقلاب باشد/ ورود ايران به جرگه ابرقدرتي!!

امام‌جمعه فارسان گفت: مجلس يازدهم اولين مجلس چهله دوم انقلاب و گام دوم انقلاب اسلامي است از اين جهت سمت‌وسوها و جهت‏گيري‏ها و رويکردها و عملکرد اين مجلس مي‏تواند سنگ بناي مجالس ديگر در گام دوم انقلاب و الگويي براي مجالس شانزدهم تا بيست و چهارم باشد.
عملکرد مجلس يازدهم مي‏تواند سنگ بناي مجالس ديگر در گام دوم انقلاب باشد/ ورود ايران به جرگه ابرقدرتي!!
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور به انتظارات امام و امت از اولين مجلسِ گام دوم انقلاب اشاره داشت و گفت: چهارشنبه،  هفتم خرداد ۱۳۹۹ يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي گشايش يافت  نگاهي به پيام‏هاي امام راحل و امام حاضر در افتتاحيه مجالس ده دوره گذشته، آيينه‌اي شفاف از انتظارات مشترک امامين انقلاب و مردم انقلابي ايران است.
 
وي افزود: مجلس يازدهم را مي‏توان با اين ويژگي‏ها، مجلسي مهم با رسالت‌ها و ماموريت‏هاي اساسي ناميدکه از افتتاحيه مجلس اول در ۷خرداد ۱۳۵۹ تا افتتاحيه مجلس يازدهم در ۷خرداد ۱۳۹۹؛ دقيقاً چهل سال مي‏گذرد. در واقع افتتاحيه اين مجلس، آئين جشن چهل‌سالگي نماد مردم‏سالاري نظام اسلامي نيز هست. طبيعي است چهل‌سالگي سمبل پختگي و بلوغ و عقلانيت و رشد همه‌جانبه افراد و نهادها است. لذا انتظار مواجهات منطقي و پخته و معقولانه از اين مجلس بيشتر است.
 
وي تصريح کرد: مجلس يازدهم اولين مجلس چهله دوم انقلاب و گام دوم انقلاب اسلامي نيز هست. از اين جهت سمت‌وسوها و جهت‏گيري‏ها و رويکردها و عملکرد اين مجلس مي‏تواند سنگ بناي مجالس ديگر در گام دوم انقلاب و الگويي براي مجالس شانزدهم تا بيست و چهارم باشد.
 
وي اظهار داشت: با مروري به پيام‌هاي امامين انقلاب اسلامي به‌خوبي درمي‌يابيم که انتظارت و توقعات مردم در اين پيام‌ها منعکس‌شده است و خواسته‏ هاي مشترک امام و امت است.  پيام رهبر حکيم انقلاب اسلامي به مجلس يازدهم بدون ترديد در همين راستا و با توجه به شرايط حساس کنوني و با نگاه به آينده ايران اسلامي و نسل آينده‌ساز جوان است.
 
وي به ورود ايران به عرصه‌ي ابرقدرتي هم اشاره داشت و گفت: فهرست کردن مکرر اقدامات راهبردي در مقابله با آمريکا شايد براي ما تکراري و خسته‏ کننده باشد، اما حقيقت اين است که فراتر از اين اتفاقات، فصل جديدي در منطقه و جهان در حال رقم خوردن است.

وي بيان داشت: حرکت پنج نفت‌کش ايراني با پرچم برافراشته ايران و دستگاه‌هاي روشن جهت‏ياب به سمت درياي کارائيپ و لنگر انداختن آن‌ها در سواحل ونزوئلا، اعلام يک وضعيت جديد در دنيا است. وضعيتي که جهان غرب و کشورهاي ديگر خواسته يا ناخواسته بايد آن را بپذيرند. اين وضعيت را دريک جمله خبري، چنين مي‏توان گزارش کرد: ورود ايران به جرگه ابرقدرتي!!
 
وي اظهار داشت: با تعاريفي که از ابرقدرتي گفتيم؛ يعني دارا بودن موقعيت ممتاز در روابط بين‌الملل و تأثيرگذاري در رخدادها در قياس جهاني و پيش بردن پروژه‏هاي هم‌زمان در هرجايي از جهان؛ مي‏توان گفت؛ ايران اکنون وارد عرصه ابرقدرتي شده است. دقت داريد که مي‏گوييم وارد عرصه ابرقدرتي شده است و قطعاً تبديل‌شدن به يک ابرقدرت تمام‌عيار مستلزم تحقق مؤلفه‌هايي است که نياز به تلاش بيشتر و حرکت سريع‌تر و پيشرفت عميق‏تر است.

وي افزود: براي تکميل اين اقتدار جهاني و بين‌المللي بايد براي تقويت بنيه اقتصادي و بنيان‌هاي فرهنگي و اجتماعي و تربيت نسل آينده‏ساز و خصوصاً مؤلفه راهبردي افزايش جمعيت و تکثير نسل و بومي‏سازي علوم در رشته‏ هاي موردنياز و ارتقاء سطح سرمايه اجتماعي تلاش‌هاي دوچندان صورت گيرد. امري مهم که لازمه آن تشکيل دولت جوان حزب‌اللهي و انقلابي با معيارهاي منطبق با منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي است.

انتهای پیام/530پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۲۵:۴۵

1 Jun 2020