۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۴۶۷۸
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن:

مسئولین از راه بنداز و جا بنداز به شدت پرهیز کنند/ آب را به درستی حراست کنیم

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین دستگاه های مختلف از راه بنداز و جا بنداز به شدت پرهیز کنند چون این طرح ها آسیب های اجتماعی و اقتصادی جبران ناپذیری در بیت المال وارد می کند و اعتماد عمومی را سلب می کند.
مسئولین از راه بنداز و جا بنداز به شدت پرهیز کنند/ آب را به درستی حراست کنیم
احمد راستینه نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛  اظهار کرد: آب منابع ملی است و ما معتقدیم که آب را یک سرمایه باید دانست که نه تنها در اختیار ما بلکه برای آیندگان است.
 
وی تصریح کرد: آب یک سرمایه ارزشمند است که نباید بیخود مصرف شود و این سرمایه را برای خود و برای آیندگان به درستی حراست کنیم .

مسئله آب به بزرگ ترین چالش در چهارمحال و بختیاری تبدیل شده است

راستینه با اذعان بر اینکه ما معتقدیم که آب علاوه بر اینکه مزیت استان چهارمحال و بختیاری است اما به بالاترین چالش استان تبدیل شده است گفت: باید بتوانیم مسئله آب این استان را به خوبی مدیریت کنیم.

بهره وری آب از استان متناسب با مزیت آن نیست

وی با تاکید بر اینکه بهره وری آب از استان متناسب با مزیت آن نیست اظهار کرد: وقتی مزیت اول در استان آب است پس تمرکز اصلی هم باید در بهره وری باشد و این مسئله مهم است .
 
راستینه بیان داشت: ما با انتقال آب بین حوضه ای  مخالف نیستیم به شرط آنکه طبق قانون انتقال آب بین حوضه ای فقط برای مصرف شرب باشد.

اول نیاز استان در مسئله شرب برطرف شود بعد مسئله آب بین حوضه ای مطرح شود

وی خاطر نشان کرد: ما معتقدیم که باید نیاز های استان ما در مسئله شرب برطرف شود و بعد از آن مسئله آب بین حوضه ای  در نظر گرفته شود.

راستینه یادآور شد: وقتی نزدیک به 400 هزار نفر از جمعیت این استان برای آب سالم شرب مشکل دارند تمرکز ذهن مسئولین برای آب بین حوضه ای چه معنایی دارد؟
 
وی با اشاره به اینکه  طرح انتقال قانونی آب بن-بروجن می تواند ظرفیت جمعیتی استان ما را که مشکلات جدی آب شرب دارند برطرف کند تصریح کرد:  با وجود اینکه 70 درصد پروژه اجرا شده به خاطر عدم پیگیری یا عدم تمرکز برای حل مسئله آب این پروژه متوقف شده و اینجاست که جای سوال پیش می آید که  انتقال های دیگر چه معنایی دارد ؟

میزان حمایت ما از مسئولین به میزان حمایت آن ها برای حل مسئله آب بن – بروجن بستگی دارد
 
راستینه یادآور شد: مسئولین مربوطه ای که اخیرا سرپرستی آن ها ابلاغ شده از آن ها می خواهیم به صورت ویژه  مسئله آب بن-بروجن را حل کنند و میزان حمایت ما از این مسئولین به میزان حمایت حل مسئله آب بن-بروجن بستگی دارد.
 
مردم چهارمحال و بختیاری وظیفه خود می دانند از آب این سرمایه ملی حمایت و حراست کنند

وی افزود: پیام ما به تمام مسئولین ذی ربط این است که مردم استان ما معتقدند که اب یک سرمایه ملی است و مردم استان ما وظیفه خود می دانند از این سرمایه ملی برای آینده ملی حمایت و حراست کنند.

نمانده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: ما چهار نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم مواضع خود را در خصوص آب بهشت آباد به صورت شفاف بیان کردیم.
 
 
راستینه اظهار کرد: هر طرحی که محیط زیست ما را دچار خسران و آسیب کرده سفره های آب زیر زمینی را دچار مشکل کند ، چشمه های آب را دچار خشکی کند و از بین ببرد قطعا" مورد توجه و حمایت مسئولین ما نیست و در برابر چنین اقدامی تمام ظرفیت های قانونی را به کار می گیریم.
 
وی ادامه داد: ما حق نداریم منابع ملی را در طرحی سرمایه گذاری کنیم که معلوم نیست طرح محیط زیستی آن اصلا وجود داشته باشد و به نتیجه برسد یا نرسد.

راستینه تاکید کرد: مسئولین دستگاه های مختلف از راه بنداز و جا بنداز به شدت پرهیز کنند چون این طرح ها آسیب های اجتماعی و اقتصادی جبران ناپذیری در بیت المال وارد می کند و اعتماد عمومی را سلب می کند.
 
وی عنوان کرد: اگر چنین طرح هایی اسرار بر اجرا باشد ما در محاکم قضایی به صورت جدی با افرادی که با بیت المال اینگونه رفتار می کنند طبق قانون برخورد خواهیم کرد.
 
راستینه تاکید کرد: مسئولین استان اعمال نظر دارند که در مقابل هرگونه انتقال غیر قانونی آب که منابع سرمایه ملی را به خطر می اندازد بصورت اجماع بایستد.
 
وی خاطر نشان کرد: امید را برای اجرای عدالت در دستگاه عدالت از دست ندهیم باورمان بر این است که در نظام جمهوری اسلامی دادخواهی ما در دستگاه عادلانه قضا به صورت ویژه رسیدگی می شود.

راستینه در پایان افزود: طبق مصاحبه فرمانده قرارگاه خاتم اجرای طرح تونل بهشت آباد متوقف شود و ما در آینده ای نزدیک خبر توقف تونل بهشت آباد را در تمام رسانه ها می بینیم.
 
انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۲۷:۴۲

31 May 2020