۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۴۴۶۷۲
در گفت و گو با کارشناس ارشد مشاوره؛

رومینا؛ قربانی فرار ناشیانه از خانه پدری

سارا گلستانی کارشناس ارشد مشاوره خانواده، گفت: در قتل رومینا دختر 14 ساله تالشی با پدر و مادری روبرو هستیم که به اندازه کافی توانایی ایفای نقش و حل مسئله در اختلاف پیش‌آمده را نداشته‌اند.
رومینا؛ قربانی فرار ناشیانه از خانه پدری
کارشناس ارشد مشاوره خانواده در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، با بیان اینکه افراد در هر دوره سنی مرحله‌ای از رشد را تجربه می‌کنند، اظهار داشت: از 18 سالگی به بعد می‌توان انتظار داشت پسر یا دختر هویتی مستقل پیدا کرده و در مسیر زندگی به‌عنوان فردی بالغ قدم بردارند.
 
سارا گلستانی، گفت: براساس قوانین حقوق بشر و کودک، افراد زیر 18 سال به عنوان "کودک" شناخته شده و اگر در زیر این سن تکالیفی مغایر با رشد سنی به آنان تحمیل شود، اثرات زیان‌باری برای فرد و اطرافیان به‎دنبال خواهد داشت.
 
وی بیان کرد: اقتضای سن رومینا دختر 14 ساله تالشی استقلال‌طلبی و نوسانات هیجایی بوده و این مهم زمینه بروز و شکل‌گیری اختلاف با خانواده را بوجود آورده است.
 
گلستانی گفت: در این شرایط بیش از هرچیز دیگر نیاز به حضور پدر و مادری حامی در کنار رومینا بوده تا با شناخت بیشتر، درک متقابل و ایجاد شرایط امن و سالم زمینه شکل‌گیری رابطه بدون اطلاع و خارج از خانه فراهم نشود.
 
کارشناس ارشد مشاوره با طرح این سوال که چطور پدر سخت‌گیر رومینا که سابقه تهدید دختر خود را در گذشته نیز داشته، توانایی فهمیدن ایجاد رابطه و حل مسئله بدون خشونت و قتل را نداشته؟ افزود: با پدر و مادری روبرو هستیم که نقش حمایتی و نظارتی خود را به درستی ایفا نکرده‌اند.
 
وی همچنین با اشاره به تصمیم هیجانی و همکاری ناصحیح بهمن در فرار این دختر تالشی از خانه، بیان کرد: با توجه به شرایط سنی این پسر جوان و نقش اجتماعی وی در حل مسئله، انتظار می‌رفت با ارائه پیشنهادی منطقی از بروز این حادثه دلخراش جلوگیری می‌شد.
 

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۶:۱۳:۴۱

28 May 2020