کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انجام بیش از سه هزار مورد ماموگرافی در بیمارستان امام علی (ع)

3 خرداد 1399 ساعت 8:59

دکتر محمود جاوید مدیر درمان چهارمحال و بختیاری گفت: در طول سه سال گذشته تا کنون تعدا 3125 مورد ماموگرافی در بیمارستان امام علی انجام شده است.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ دکتر محمود جاوید مدیر درمان چهارمحال و بختیاری گفت : در طول سه سال گذشته تا کنون تعدا 3125 مورد ماموگرافی در بیمارستان امام علی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در بین زنان جهان و ایران و دومین عامل مرگ ناشی از سرطان در بین زنان است و  در کشور ما نیز میزان ابتلا به آن در حال افزایش است، بطوریکه امروزه از هر ۱۲ خانم ایرانی یک نفر مبتلا به سرطان پستان می‌شود ،تشخیص به موقع این سرطان امکان درمان موفق و حتی در مواردی درمان قطعی این بیماری می‌باشد وماموگرافی از جمله ابزار تشخیصی مورد نیاز بیمه شدگان تأمین اجتماعی استان بود که از شهریور سال 1396 در بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع) طی مراسمی نصب و راه اندازی شد.

دکتر جاوید  در خصوص ویژگیهای این دستگاه گفت : دستگاه ماموگرافی هالوژیک بیمارستان امام علی (ع) بهترین پیشنهاد برای تشخیص بیماری سرطان پستان در مراحل اولیه می باشد و اولین دستگاهی است که تکنولوژی توموسنتز را در مقابل عملکرد ماموگرافی  دوبعدی ارایه داده است همچنین  این دستگاه میتواند سلولهای سرطانی با ابعاد 100تا 150 میکرومتر را شناسایی کرده و تشخیص دهد ازدیگر مزایای منحصر به فرد این دستگاه میتوان به تصاویربسیارواضح، استفاده از ابزارآلات بسیار پیچیده در عین حال دارای عملکرد بسیار آسان برای کارشناس، برنامه های کلینیکال پیشرفته  و گاید بیوپسی توموسنتز اشاره نمود.

وی همچنین  افزود در بیمارستان امام علی (ع) به تفکیک در سال 96 تعداد316 مورد .در سال 97 تعداد1456  ، در سال 98 تعداد1353  و در مجموع  3125 مورد ماموگرافی انجام شده است که میانگین تعداد 112 مورد در ماه و 4 مورد در روز می باشد که هرکدام میانگین 50 دقیقه زمان صرف می کند.

دکتر جاوید در پایان خاطرنشان کرد خوشبختانه با تشخیص به موقع در 312 نفر از خانمهایی که موفق به انجام ماموگرافی با این دستگاه شدند با پیگیری و درمان ،از پیشرفت سرطان سینه در آنها جلوگیری شد.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 44637

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44637/انجام-بیش-سه-هزار-مورد-ماموگرافی-بیمارستان-امام-علی-ع

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir