کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه فارسان؛

مقاومت فلسطين از مرحله تهيه‏ ي قلاب‌سنگ انتفاضه به توليد موشک نقطه زن رسيده است/ طبيعت رژيم صهيونيستي بر پايه زورگويي و خشونت بناشده است

2 خرداد 1399 ساعت 22:41

امام‌جمعه فارسان گفت: با رشد انقلاب اسلامي ايران و پيروزي ما در دفاع مقدس جوانه ‏هاي مقاومت ابتدا در لبنان و سپس در فلسطين روييد و پس از جنگ‌هاي نمايشي سران عرب و سازش ننگين کمپ ديويد، شجره طيبه انتفاضه سنگ روييد و اکنون مقاومت فلسطين از مرحله تهيه ‏ي قلاب‌سنگ انتفاضه به توليد موشک نقطه زن رسيده است


به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور گفت: قدر ساعت‌ها و لحظات آخر ماه مبارک رمضان را بدانيم خداي تعالي براي جبران کاستي‌هايي که در زمينه‌هاي مختلف داريم، فرصت‌هايي را قرار داده است که ما با بي‌توجهي آن‌ها را از دست مي‌دهيم.
 
وي به نجات قدس؛ وعده محتوم الهي اشاره داشت و افزود: به مناسبت روز جهاني قدس، مرور مي‌کنيم بيانات مقام معظم رهبري را در خطبه‏ دوم نماز جمعه در روز قدس (مورخ 10/10/1378) قضيه فلسطين، يکي از لکه‏هاي ننگ بزرگِ تاريخ معاصر است. چون در اين قضيه، يک ملت را از کشور خودش بيرون کردند.
 
وي عنوان داشت: سال‏ها است که بعضي وانمود کنند که چرا مسئله فلسطين را بحث مي‏کنيد؟ اين مسئله خاتمه يافته است! اما ملت انقلابي ايران و ساير ملت‏هاي آزاده دنيا، در روز قدس اعلام مي‏کنند که مسئله فلسطين به‌هيچ‌وجه خاتمه يافته نيست.
 
وي تصريح کرد: از هدف‏هاي استکبار و صهيونيزم جهاني اين است که نام فلسطين به دست فراموشي سپرده شود. کاري کنند که اصلاً فراموش شود که چنين چيزي وجود داشت؛ اما ملت انقلابي ايران و ملت‏هاي آزاده جهان نمي‏گذارند؛ روز قدس نمي‏گذارد.
 
وي بيان داشت: با وقوع انقلاب اسلامي، درباره مسئله فلسطين دو اتّفاق مهم افتاد. يکي اين‏که نهضت فلسطين - که يک نهضت غيرديني بود - به يک نهضت اسلامي تبديل شد و مقاومت اسلامي به وجود آمد و رنگ اسلامي گرفت و مبارزان باانگيزه اسلامي که يک انگيزه بسيار قوي است، وارد ميدان شدند. ثانياً «انتفاضه» به وجود آمد.
 
وي عنوان داشت: همه بدانند! در قبال رژيم اشغال‏گرصهيونيستي، هيچ راهکاري غير از جهاد و مقاومت اسلامي، براي امت اسلامي وجود ندارد. طبيعت رژيم صهيونيستي، متجاوز است. اصلاً بر پايه زورگويي و خشونت و قساوت بناشده است و پيش مي‏رود و بدون اين، پيشرفتي نداشته و ندارد. امروز وجود اسرائيل، ازلحاظ اسلامي، ازلحاظ انساني، ازلحاظ اقتصادي، ازلحاظ امنيتي و ازلحاظ سياسي، يک خطر بزرگ براي ملت‏ها و کشورهاي منطقه است. براي منطقه غرب آسيا، يک‌راه بيشتر وجود ندارد و آن انحلال و زوال دولت صهيونيستي است و بحمدالله امروز اين غده سرطاني- به تعبير امام بزرگوارمان- از هرروز ضعيف‏تر و شکننده‏تر است، درست مثل حامي اصلي‏اش آمريکا که گرفتار افول موريانه است.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: با رشد انقلاب اسلامي ايران و پيروزي ما در دفاع مقدس جوانه‏هاي مقاومت ابتدا در لبنان و سپس در فلسطين روييد و پس از جنگ‌هاي نمايشي سران عرب و سازش ننگين کمپ ديويد، شجره طيبه انتفاضه سنگ روييد و اکنون مقاومت فلسطين از مرحله تهيه‌ي قلاب‌سنگ انتفاضه به توليد موشک نقطه زن رسيده است و شکست رژيم پوشالي صهيونيسم را از شکست شش کشور بزرگ عرب به شکست پنجمين ارتش جهان در جنگ‌هاي ۲۲ روزه و ۸ روزه و ۲ روزه با چند گروه مقاومت، تقليل داده است.
 
وي افزود: اين اولين روز قدس است که بدون حضور ظاهري شهيد قدس «حاج قاسم سليماني برگزار مي‏شود. اسماعيل هنيه در مراسم تشييع‌جنازه او در دانشگاه تهران، وي را شهيد قدس ناميد چراکه شهيد سليماني بود که راهبرد» دفاع «را تبديل به راهبرد» هجوم «کرد و مقاومت اسلامي را از پرتاب سنگ به پرتاب موشک سوق داد و براي تسليح کرانه غربي رود اردن همت کرد و با شرکت مستقيم در جنگ‌هاي ۲۲ روزه و... هدايت عمليات مقاومت اسلامي بر عهده گرفت و» راهبرد مبارزه به‌جاي مذاکره را سياست اصلي مقاومت و الگوي آن در سراسر منطقه کرد. با طرح‌هاي او بود که افسانه‌ي شکست‌ناپذيري صهيونيسم باطل شد و زنگ نابودي اسرائيل پليد به صدا درآمد.
 
 
وي به اقدام شجاعانه ايران در شکستن تحريم‏هاي ظالمانه اشاره داشت و بيان کرد: دو کشور ايران و ونزوئلا در حلقه‏هاي تنگ تحريم ظالمانه آمريکا هستند. طبعاً براي شکستن تحريم اقدام کرده و دچار انفعال و بي‏عملي نخواهند شد. جمهوري اسلامي نشان داد که در عرصه فروش نفت؛ از خام فروشي که هدر دادن منابع ملي است فاصله گرفته است و در صدد اجراي سياست‏هاي اقتصاد مقاومتي است.
 
وي اظهار داشت: فروش بنزين و گازوئيل کاملاً بر طبق موازين بين‏الملل بوده است و آمريکا و حتي سازمان ملل نمي‏تواند دراين‌باره بهانه‏اي بياورد زيرا اولاً- نفت‌کش‌ها در روز روشن با پرچم رسمي و دستگاه هدايت‌کننده‌ي روشن در آبراه‏هاييبين‏المللي و آب‏هاي آزاد در حال حرکت است و اتهام قاچاق ديگر کاربردي ندارد. ثانياً- آنچه مشمول تحريم است نفت است نه بنزين و گازوئيل و فراورده‏هاي نفتي. ايران اين معامله را با حذف دلار انجام داده و سازوکارهاي نظارتي تحميل‌شده نيز نمي‏توانند بر آن نظارت داشته باشند.
 
وي به سوم خرداد؛ سالروز حماسه فتح خرمشهر هم اشاره داشت و تصريح کرد: فتح خرمشهر، نتيجه تغيير رويکرد کلان جنگ به سمت تفکر انقلابي و اقدام جهادي جوانان مؤمن و انقلابي بود -که به فرمايش رهبر معظم انقلاب، فتح الفتوح امام خميني بودند. يکي از مبرزترين و پُرافتخارترين نمادهاي اين فتح الفتوح، قطعاً «شهيد حسن باقري» است که در بين فرماندهان جوان، مؤمن و انقلابي، به تعبير رهبر معظم انقلاب «معجزه‏ي انقلاب» است و نقش بسيار مهمي در فتح خرمشهر داشت. او از استراتژي ست‌هاي تأثيرگذار در جنگ با راهبردهاي انقلابي و ساماندهي جبهه‏هاي نبرد نامتقارن عليه دشمن بود و نقش او در دفاع مقدس به‌قدري مهم است که مي‏توان تاريخ دفاع مقدس را به دو مرحله‏ي قبل و بعد شهيد حسن باقري تقسيم نمود.
 


کد مطلب: 44632

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44632/مقاومت-فلسطين-مرحله-تهيه-ي-قلاب-سنگ-انتفاضه-توليد-موشک-نقطه-زن-رسيده-طبيعت-رژيم-صهيونيستي-پايه-زورگويي-خشونت-بناشده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir