۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۴۴۶۰۸
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری:

تغییر آموزش از سنتی به مدرن و پیامدهای آن برای کودکان/والدین فرزندان را در فضای مجازی رها نکنند

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش استفاده از تجهیزات هوشمند توسط دانش‌آموزان و تغییر روش‌های آموزش از سنتی به مدرن حضور کودکان در فضای مجازی را افزایش داده که برای پیشگیری از بروز مشکل لازم است خانواده‌ها بر رفتار فرزندان خود در این فضای نظارت داشته باشند.
تغییر آموزش از سنتی به مدرن و پیامدهای آن برای کودکان/والدین فرزندان را در فضای مجازی رها نکنند
سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، افزایش استفاده از تجهیزات هوشمند توسط دانش‌آموزان و تغییر روش‌های آموزش از سنتی به مدرن و هوشمند اظهار کرد: قبل از شیوع این بیماری والدین معتقد بودند بچه‌ها به‌صورت محدود از تجهیزات هوشمند استفاده کنند.
 
وی با بیان اینکه این روزها همه دانش‌آموزانی که به این تجهیزات دسترسی دارند از اینترنت استفاده می‌کنند ادامه داد: این درحالی است که بچه‌ها در کنار اپلیکیشن‌های مصوب به سایر اپلیکیشن‌ها نیز دسترسی دارند.
 
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه بسیاری از دانش‌آموزان سواد کافی برای استفاده از فضای مجازی را ندارند به‌صورت گسترده و بدون استفاده از رژیم رسانه‌ای وارد این فضا شده‌اند.
 
عسگری بیان داشت: مدیریت و نظارت کافی درخصوص حضور بچه‌ها در فضای مجازی و استفاده از نرم‌افزارها وجود ندارد و یا اگر وجود دارد، بسیار کم‌رنگ است و همین امر سبب می‌شود کودکان متحمل آسیب‌های جدی در این زمینه شوند.
 
وی با تاکید بر اینکه نیاز است والدین استفاده دانش‌آموزان به خصوص در ایام پایانی سال تحصیلی و امتحانات را مدیریت کنند گفت: پدر و مادرها جز در موارد ضروری اجازه استفاده از تجهیزات هوشمند را به فرزندان ندهند.
 
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری همراهی والدین با فرزندان در فضای مجازی را لازم و ضروری دانست و عنوان داشت: نظارت بر رفتار فرزندان در فضای مجازی اهمیت بالایی دارد، اگر والدین رفتاری دوستانه و کاملا تعاملی با فرزندان داشته باشند، بچه‌ها نیز به محض مواجهه با مشکلات پدر و مادر خود را در جریان خواهند گذاشت و دیگر سوءاستفاده‌ای از کودکان در این زمینه صورت نمی‌گیرد.
 
وی آموزش سواد رسانه‌ای و استفاده صحیح از فضای مجازی به فرزندان را مهم عنوان و یادآور شد: در همین راستا والدین درصورت داشتن سوال می‌توانند مراتب را به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با همکاران در میان بگذارند و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۳۲:۳۵

21 May 2020