۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۴۴۵۷۸
یک کارشناس اقتصادی؛

با تصمیم هیجانی چوب حراج به سرمایه خود نزنید/ افت بورس ادامه دار است

بهروز مردانی نژاد یکی از کارشناسان اقتصادی گفت: با توجه به اینکه هیجان زدگی سهامداران، مهمترین عامل افت شاخص کل بورس بوده است، شاید بهترین راه در این روز‌ها این است که با توجه به نبود خریدار و صف‌های فروش تشکیل شده برای بیشتر نمادها، سهامداران پنجره‌های معاملاتی خود را ببندند و چند روزی را استراحت کنند تا شرایط عادی به بورس بازگردد.
با تصمیم هیجانی چوب حراج به سرمایه خود نزنید/ افت بورس ادامه دار است
بهروز مردانی نژاد کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: بورس ایران بر خلاف بورس های دنیا که در جریان ویروس کرونا قرار گرفته بود به صورت هیجانی شروع به بالا رفتن کرد.

وی با اشاره به اینکه شاخص بورس در یک مدت کوتاهی شروع به بالا رفتن کرد اذعان داشت: شرکت های زیادی وارد بورس شد که بسیاری از این شرکت ها به جای سود دهی زیان دهی هم داشتند.
 
مردانی نژاد چند عامل مهم را موجب افت شاخص کل بورس عنوان کرد و گفت: وجود نقدینگی زیاد در بین مردم، رکورد زدن بورس به صورت هیجانی ، ورود بورس بازان غیر حرفه ای و ... از عواملی بود که موجب افت بورس شد.

وی ادامه داد: بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش بینی افت بورس را کرده بودند و احتمال اینکه افت بیشتری هم داشته باشد وجود دارد.

مردانی نژاد عنوان کرد: دولت هزار میلیارد نقدینگی تولید می کند و نقدینگی در دست مردم می آید و این موضوع خطرناکی است و عامل وحشتناکی برای اقتصاد کشور است .

وی افزود: دولت مردم را تشویق کرد که در بورس سرمایه گذاری کنند و همین امر به هیجانات دامن زد.

مردانی نژاد با تاکید بر اینکه حجم زیادی از مردم وارد بورس شدند گفت: بورس بازان حرفه ای می دانندچه موقع بورس را باید خریداری کنند و چه موقع آن را به فروش برسانند.

وی با تاکید بر اینکه افراد نباید سرمایه اصلی خود را بفروشند و وارد بورس شوند گفت: کسانی که سرمایه اصلی خود را فروخته و وارد بورس شده اند ریسک بسیار خطرناکی را متحمل شده اند.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۲۹:۴۸

18 May 2020