۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۴۴۵۶۲
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری:

روز قدس روز توجه دادن جهان به یک ستم فاحش است/ سکوت آزادیخواهان به معنای مشروعیت بخشیدن به این ظلم است

امام جمعه شهرکرد گفت: روز قدس را روز توجه دادن جهان به یک ستم فاحش و غصب نژادپرستانه است و سکوت آزادیخواهان به معنای مشروعیت بخشیدن به این ظلم است و لذا در این روز فریادها باید بلند باشد.
روز قدس روز توجه دادن جهان به یک ستم فاحش است/ سکوت آزادیخواهان به معنای مشروعیت بخشیدن به این ظلم است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در پیام جمعه این هفته ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) گفت: جایگاه و منزلت حضرت علی(ع) در عالم خلقت بی‌بدیل است.

امام جمعه شهرکرد افزود: چنین شخصیت الهی و عظیمی را ۲۵ سال در خانه بنشانند، فاجعه‌ای برای بشریت است و بیانگر قرار داشتن بشر در حضیض و ذلت است تا از برکات وجود آن حضرت محروم و بی‌نصیب بماند.

وی خاطرنشان کرد: از هر پرده زندگی مولی‌الموحدین(ع) می‌توان درس‌ها گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان با بازخوانی پرده‌ای از جلوه‌های سیره و سبک زندگی امام علی(ع) به نقل داستانی از انفاق و بخشندگی ایشان پرداخت و تصریح کرد: آن حضرت در حالی‌که خودشان نیازمند بودند فقرا و نیازمندان را بی‌نصیب از در خانه بر نمی‌گرداندند و پیامبر(ص) در تایید این سجیه می‌فرمودند که «انفاق کن و از تنگ‌دستی نترس».

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه با توجه دادن به برکات لیالی قدر، بیان کرد: دو شب از این فرصت معنوی را پشت سر گذاشته‌ایم و شب بیست‌وسوم را پیش رو داریم که با عظمت‌تر از دو شب قبلی است که باید مغتنم بشماریم، به‌ویژه اینکه مساجد به روی مؤمنان باز است لذا با رعایت تمام نکات می‌توان اجتماعاتی تشکیل داد و دعای جماعت به اجابت نزدیک‌تر است.
 
امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز ملی جمعیت، تصریح کرد: فرزندآوری امروز تکلیف است چراکه باید به فکر جمعیت جوان، پرنشاط و سازنده آینده باشیم.

وی افزود: موضوع جمعیت از چند زاویه قابل بررسی است، نخست اینکه از حیث جمعیتی آینده نامناسبی در پیش داریم و اگر از هم‌اکنون به فکر نباشیم تا چند دهه آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: جمعیت از فاکتورهای اقتداربخشی به کشور است، جمعیت دوستداران اهل‌بیت(ع) و شیعیان باید افزون باشد تا حرفی برای گفتن داشته باشند.

نکونام همچنین متفاوت بودن روز جهانی قدس امسال را یادآور شد و گفت: با توجه به شرایط موجود امکان برگزاری اجتماع عظیم همچون گذشته وجود ندارد اما هرکس به هر طریقی باید در این حرکت سهیم باشد.

امام جمعه شهرکرد روز قدس را روز توجه دادن جهان به یک ستم فاحش و غصب نژادپرستانه دانست و افزود: سکوت آزادیخواهان به معنای مشروعیت بخشیدن به این ظلم است و لذا در این روز فریادها باید بلند باشد.
وی عنوان کرد: در طی سال‌ها اتحاد خوبی میان آزادیخواهان جهان در مسئله قدس به وجود آمده است.

نکونام در پایان خاطرنشان کرد: امسال مقام معظم رهبری در روز قدس بیانات مهمی خواهند داشت که قطعا در راستای قوت‌بخشی به جبهه مقاومت است.

حجت‌الاسلام نکونام  اضافه کرد: حتما سخنان ایشان حکایت اقتداربخشی به جبهه مبارزه است و غاصبان باید از این میدان فرار کنند آماده باشند چرا که سخنان ایشان تخم یأس را برای همیشه در دل آنان خواهد کاشت.

امام جمعه شهرکرد گفت: ندای آزادی قدس عزیز را از زبان رهبر معظم انقلاب با فرمایشات حکیمانه و اثرگذار بشنویم و هر فرد در هر جایگاهی که قرار دارد به وظیفه خود در قبال بیانات ایشان عمل کند.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۵:۱۷:۵۷

15 May 2020