۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۴۴۵۴۸
پایان 13 سال بلاتکلیفی؛

وزارت راه با کشاورزان فرادنبه‌ای به توافق رسید/ چهارخطه بروجن به شهرکرد تکمیل می‌شود

با توافق وزارت راه و کشاورزان فرادنبه‌ای بر سَر واگذاری اراضی در حاشیه جاده و پرداخت قیمت کارشناسی، 5 کیلومتر چهارخطه باقیمانده از محور بروجن به شهرکرد تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
وزارت راه با کشاورزان فرادنبه‌ای به توافق رسید/ چهارخطه بروجن به شهرکرد تکمیل می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز، محور مواصلاتی شهرکرد به بروجن و لردگان به طول 167 کیلومتر از محورهای پرتردد استان چهارمحال و بختیاری بوده که بخش قابل توجهی از حمل بار و مسافر جنوب به فلات مرکزی کشور از این مسیر درحال انجام است.
 
11/2 کیلومتر از مسیر 62 کیلومتری شهر بروجن تا شهرکرد مرکز چهارمحال بختیاری، به صورت جاده دوطرفه باقی مانده که بنابر اعلام منابع رسمی، بیشترین آمار تصادف و سوانح جاده‌ای منجر به فوت و جرح در همین قطعه به قوع پیوسته است.
 
بخشی از مسیر موجود با رضایت و نگاه مثبت کشاورزان فرادنبه و سفیددشتی رفع معارض شده و تنها 3 هزار و 100 متر از زمین‌های حریم راه حد فاصل شهرهای فرادنبه و سفیدشت مورد منازعه با 19 مالکی است که اکنون پس از بارها ممانعت از انجام کار و فعالیت ماشین‌آلات راهسازی با وزارت راه به توافق رسیده‌اند.
 
بهاء اراضی کشاورزان ظرف یک ماه آینده پرداخت می‌شود
 
فرماندار شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، با بیان اینکه اعتبار لازم برای تملک اراضی واقع در مسیر بروجن به شهرکرد در حوزه فرادنبه به‌صورت نقد آماده است، گفت: پس از مراجعه کشاورزان به دفترخانه اسناد رسمی و انتقال سند از سوی مالکان، شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور موظف است در کمتر از یک ماه آینده بهای این زمین‌ها را پرداخت کند.

مسعود ملکی بیان کرد: مالکانی که سند رسمی ندارند، می‌توانند با ارائه قول‌نامه، تأیید شورای اسلامی شهر فرادنبه و امضای اقرارنامه در دفترخانه اسناد رسمی نسبت به انتقال اسناد خود اقدام کنند.

وی افزود: پروژه چهارخطه بروجن به شهرکرد جز پروژه‌های اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری بوده و در صورتی که شرکت ساخت و توسعه در موعد مقرر به وعده خود عمل نکند، مالکان می‌توانند از مجاری قانونی و قضایی نسبت به پیشگیری از ادامه فعالیت این طرح اقدام کنند.
 
چهارخطه بروجن به شهرکرد در یک فصل کاری اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت:  3 هزار و 100 متر از چهارخطه بروجن به شهرکرد حدفاصل شهرهای فرادنبه و سفیددشت به صورت دست نخورده باقی‌ مانده که با شروع کار توسط پیمانکار، ظرف یک فصل کاری به اتمام می‌رسد.
 
حسینعلی مقصودی افزود: احجام این طرح جاده‌ای در قطعه‌های باقیمانده شامل 200 هزارمترمکعب خاکریزی، 70 هزار مترمکعب مصالح اساس (سنگ شکسته کوهی)، 58 تُن آرماتوربندی، 4 هزار مترمربع بتن‌ریزی، 20 دهنه پل و 37 هزار تُن آسفالت است که تا پایان شهریورماه توسط پیمانکار اجرا می‌شود.
 
به گزارش جهانبین نیوز، شهرستان بروجن با دارا بودن 142 کیلومتر راه اصلی و ظرفیت جابجایی روزانه بیش از یک میلیون نفر مسافر و هزاران تُن کالا یکی از شهرهای مهم کشور در ناوگان حمل و نقل عمومی به‌شمار می‌آید.
 
با تکمیل چهارخطه بروجن به شهرکرد، همچنان 56 کیلومتر از جاده‌های اصلی این شهرستان در محور‌های بروجن به لردگان، بروجن به شهرضا، سفیددشت به زرین‌شهر و سه راهی بلداجی به سه راهی زِوِردگان نیازمند اجرای طرح چهارخطه است.
 
 
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۵۲:۳۹

14 May 2020