۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۴۴۵۳۱
معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری ؛

قٌرٌق بیش از یک میلیون هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری

غلامحسین نصیری معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: مراتع استان با سطحی معادل یک میلیون و 93 هزار هکتار تا 25 اردیبهشت ماه قُرٌق است.
قٌرٌق بیش از یک میلیون هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ غلامحسین نصیری معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در  نشستی در خصوص  عملکرد اجرای پروژه مدیریت چرا طی سال جاری  و نحوه اجرای این پروؤه اظهار کرد: مدیریت چرای دام در 225 هزار هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری به اجرا درآمده است.

وی در این نشست از مدیریت ، برنامه ریزی و هم چنین اتخاذ تدابیر لازم در راستای پیشگیری از وقوع حریق در عرصه های منابع طبیعی خبر داد و گفت: پروژه مدیریت چرای دام طی سال گذشته ، در ۲۲۵ هزارهکتار از  مراتع استان 121 سامانه عرفی به اجرا رسید.

معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه، شرایط ابطال  ۳۴۰ فقره پرونده تخلف در کمیسیون بند 10 فصل سوم شیوه نامه را پس از تاییده نهایی به دنبال دارد.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: طی سال جاری  تمام مراتع استان با سطحی معادل یک میلیون و 93 هزار هکتار تا 25 اردیبهشت ماه قُرٌق است، تصریح کرد: پروژه مدیریت  چرای دام در سطح ۲۴۵ هزار هکتار اجرا می شود و با متخلفین ورود پیش از موعود و چرای زودرس دام در مراتع به صورت قانونی برخورد می شود.

فرامرز مردانی از  ابطال حدود ۱۷۰ فقره پرونده چرای دام به علت تخلفات صورت گرفته از سوی بهره برداران و مرتعداران، خبر داد.

وی  در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای  پیشگیری و کاهش حریق در مراتع استان،  برگزاری مانور اطفای حریق، کارگاه های آموزشی،تشکیل گروهای امدادی، افزایش اموزش بهرهبرداران و  بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل سازمان های مردم نهاد در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/۱۰۲۹ ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۵۵:۳۴

11 May 2020