۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۴۴۵۲۹
یک کارشناس مسائل سیاسی:

پرستیژ سفارتخانه‌های ایران در تراز انقلاب اسلامی نیست

بهروز مردانی نژاد کارشناس مسائل سیاسی گفت: باتوجه به قدرتی که انقلاب اسلامی به این سفارتخانه‌ها داده است توانایی اینکه از مواضع بالاتری برخورد کنند وجود دارد.
پرستیژ سفارتخانه‌های ایران در تراز انقلاب اسلامی نیست
بهروز مردانی‌نژاد کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین‌نیوز در خصوص دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی ایران گفت: در هیچ برهه زمانی دیپلماسی ما دیپلماسی تراز انقلاب اسلامی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه پرستیژ سفارتخانه‌های ایران در تراز انقلاب اسلامی نیست، توضیح داد: باتوجه به قدرتی که انقلاب اسلامی به این سفارتخانه‌ها داده است توانایی اینکه از مواضع بالاتری برخورد کنند وجود دارد.

مردانی‌نژاد تشریح کرد: معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات وظیفه مراقبت از دیپلمات‌ها و سفارتخانه‌های کشورهای خارجی و پیگیری اطلاعاتی بر اعمال و رفتار آن‌ها را دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه در دولت تدبیر و امید با رویگرد غربگرایانه و نگاه مثبت به غرب، فعالیت‌های وزارت اطلاعات نسبت به قبل کمتر و کمرنگ شده است.

مردانی‌نژاد افزود: برخورد، نظارت، کنترل و اشراف نیروهای وزارت اطلاعات بر سفارتخانه‌ها  غربی و نوع عملکرد آن‌ها کمرنگ شده است و اگر قدرتمندتر عمل می‌کردند جاسوسان در قالب سفارتخانه و دیپلمات در ایران جولان نمی‌دادند.

وی ضمن اشاره به اینکه درصورتیکه فعالیت بیشتر بود جاسوسان نمی‌توانستند هراقدامی انجام دهند، اظهار کرد: البته امروز نسبت به زمان گذشته وضعیت بهتری داریم.

مردانی‌نژاد ادامه داد: دلیل این وضعیت مدیریت مقام معظم رهبری در حوزه‌های سیاسی و دفاعی است.

وی بیان کرد: بدون شک حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی پرسروصداترین بخش و بازوی دولت یازدهم بوده است.

مردانی‌نژاد در پایان اضافه کرد: بررسی‌ها، آمار و ارقام و موشکافی عملکرد این حوزه نشان می‌دهد  اتفاقا وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی عملکرد خوبی نداشته است و برخلاف تصور عملکرد ضعیفی داشته و خروجی آن نیز موثر و بر مبنای منافع ملی جمهوری اسلامی ایران نبوده است.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۰۹:۲۵

12 May 2020