۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۴۴۵۲۸
یک کارشناس مسائل سیاسی:

نگاه غلط وزارت خارجه سبب پذیرفتن سفیر آلمان شده است

جعفر قناد باشی، کارشناس مسائل سیاسی و امور بین الملل گفت: پذیرفتن سفیر جاسوس آلمان ناشی از نگاه غلط وزارت خارجه مبنی بر اینکه حال که ما تحریم شده ایم و باید هر پیشنهادی را قبول کنیم، می باشد.
نگاه غلط وزارت خارجه سبب پذیرفتن سفیر آلمان شده است
جعفر قناد باشی کارشناس مسائل سیاسی و امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز در خصوص جاسوس بودن سفیر آلمان در ایران اظهار کرد: نظر برخی کارشناسان این است که در پذیرفتن استوار نامه ایشان اهمال صورت گرفته و هیچگونه تعمدی وجود نداشته است.

وی تصریح کرد: ولی با این حال آنچه در عمل اتفاق افتاده این است که همه مراحل شناسایی، دقیق صورت نگرفته و طبق پروتکل ها پیش نرفته است.

قناد باشی با تاکید بر اینکه برای اعزام سفیر به کشوری باید یک سری مقررات رعایت شود، عنوان کرد: باید به این نکته اذعان داشت که اقدامات و کوشش های برای مخفی نگه داشتن سوابق سفیر آلمان صورت گرفته است.

این کارشناس مسائل سیاسی و امور بین الملل گفت: متاسفانه سفیر آلمان( میشائیل کلور برشتولد) به راحتی به وزارت خارجه ما راه پیدا کرده است.

وی با بیان این که اگر فرض را بر اهمال ورزی وزارت خارجه و وزارت اطلاعات بدانیم، اظهار نمود: طرف مقابل با پنهان کردن و عمل کردن به پروتکل های دیگر، سابقه تاریکی از خودش نشان داده است و این برای آلمانی ها مناسبات آنها با کشورمان در آینده خوب نخواهد بود.

قنادباشی خاطر نشان کرد: چنانچه اهمال سهوی نباشد و به دلیل حب نسبت به غرب و فرهنگش صورت پذیرفته باشد ممکن است بخشی از سوابق سفیر آلمان را به اطلاع وزارت خارجه نرسانده باشند که بدین ترتیب باید سوابق سفیر و محل های ماموریت او به دقت بررسی و مورد کنکاش قرار گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه نظریه دوم بر این است که اهمال کاری بوده و این کار تعمدی صورت گرفته است، گفت: در هر صورت این یک مسئله ای است که اتفاق افتاده و ناشی از نگاه غلط وزارت خارجه مبنی بر اینکه حال که ما تحریم شده ایم باید هر پیشنهادی را قبول کنیم، باشد.

وی اظهار کرد: آلمان ها خود در برجام به وظایف متعهد شده خود عمل نکردند بنابراین نباید ما در برابر آنها کوتاه بیایم و هر سفیری را فورا قبول کنیم بنابراین لازم است روی این موضوع حساسیت ویژه ای نشان دهیم.

قناد باشی  با اذعان بر اینکه ما نباید ضعف خود را به مسئولین کشورهای خارجی نشان دهیم، افزود: آلمانها باید اخلاق را در این زمینه رعایت می کردند ولی بهرحال خود را به آن ملزم نشان ندادند بنابراین ما باید نیازهای نظارتی را که مربوط به این امور است مورد بررسی قرار دهیم که  دوباره تکرار نشود چرا که تکرار آنان برای ما زیان آور خواهد بود.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۶:۴۲:۲۹

10 May 2020