۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۴۴۵۲۷
کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل:

وزارت امور خارجه، برای اخراج سفیر آلمان از خاک ایران اقدام کند

کارشناس مسائل سیاسی و روابط امور بین‌الملل گفت: جمع‌آوری اطلاعات از سوی سفیر آلمان منافی قوانین بین‌المللی است و درواقع سفیر آلمان این قوانین را زیر پا گذاشته از همین رو وزارت امور خارجه باید بلافاصله وی را به‌عنوان عنصر نامطلوب شناسایی و از خاک ایران اخراج نماید.
وزارت امور خارجه، برای اخراج سفیر آلمان از خاک ایران اقدام کند
حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در اینکه سفیر آلمان در گذشته مسئول دستگاه‌های امنیتی آلمان بوده و به‌عنوان سفیر به ایران اعزام شده است شکی نیست.
 
وی با بیان اینکه کلیه ادله و اسناد موجود نشان‌دهنده آن است که وی خارج از سیاق ماموریت سیاسی خود، دست به جمع‌آوری اطلاعات از اماکن حساس ایران زده است ادامه داد: شواهد حاکی از آن است که سفیر آلمان تلاش می‌کند تا خارج از حوزه دیپلماتیک به نوعی امنیت ایران را مختل سازد.
 
هانی زاده جمع‌آوری اطلاعات از سوی سفیر آلمان را منافی قوانین بین‌المللی دانست و عنوان داشت: درواقع سفیر آلمان این قوانین را زیر پا گذاشته از همین رو وزارت امور خارجه باید بلافاصله وی را به‌عنوان عنصر نامطلوب شناسایی و از خاک ایران اخراج نماید ولی بنا به ملاحظات سیاسی و اقتصادی، دستگاه‌های مربوطه با انفعال برخورد کرده و سعی دارند با این موضوع با احتیاط برخورد داشته باشند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها به دنبال یک راه حل میانه بوده و لازم است دستگاه دیپلماسی خارج از مسائل احتیاط‌آمیز سیاسی باید سفیر آلمان را اخراج نماید تا اقدامات لازم برای اعزام یک سفیر موجه‌تر به ایران فراهم شود، نهادهای اطلاعاتی نیز باید نظر خود را اعلام کنند و در نهایت این دستگاه دیپلماسی است که باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.
 
وی ادامه داد: وقتی سفیری برای انجام ماموریتی به کشوری اعزام می‌شود باید پیشینه و سوابق کاریش ارسال شود اما گویا کشور آلمان در این خصوص بخش مربوط به فعالیت امنیتی سفیر اعزامی را منتقل نکرده و لازم است دستگاه دیپلماسی با دقت بیشتری در این زمینه تحقیق می‌کردند و آلمان باید در این زمینه پاسخگو باشد.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۳۲:۴۳

10 May 2020