۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۴۴۵۱۰
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری؛

آفت جوانه خوار بلوط به جان جنگل های چهارمحال و بختیاری افتاد

علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از طغیان آفت جوانه خوار بلوط در ۲۴ هزار هکتار از جنگل های 311 هزار هکتاری استان خبر داد.
آفت جوانه خوار بلوط به جان جنگل های چهارمحال و بختیاری افتاد
علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین‌نیوز، از طغیان آفت جوانه خوار بلوط در ۲۴ هزار هکتار از جنگل های 311 هزار هکتاری استان خبر داد.

وی افزود: جنگل، فقط درخت نيست و اين اكوسيستم، نقش بسيار مهمي در حفظ منابع آبي دارد و جنگل‌ها بخش عمده‌اي از تنوع زيستي كشور را دربر مي‌گيرند و به عنوان یک منبع حیات در تولید آب و اکسیژن و جلوگیری از فرسایش خاک نقش به سزایی ایفا می‌کنند.

محمدی مقدم با اشاره به محدودیت اعتبارات در خصوص مقابله با این معضل، یادآور شد: اقدامات کنترلی تنها در حدود ۴ هزار هکتار از کل جنگل های آفت زده در حال اجراست و با توجه به محدودیت اعتبارات، امکان مبارزه با این آفت در تمامی سطوح آلوده وجود ندارد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در ادامه از  شناسایی  ۹ کانون آلوده و طغیانی به این آفات در شهرستان‌های لردگان، اردل و کیار در سال جاری خبر داد و گفت:  با توجه به طغیان آفت جوانه خوار و برگ خوار بلوط، ۹ کانون آلوده و طغیانی به این آفات در سطح استان، شناسایی گردید.

برمک اسلامی بیان کرد: محلول پاشی در سطح ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال توسط جوامع جنگل نشین و بهره برداران محلی آغاز شد.

اسلامی خاطرنشان کرد: در فرایند محلول پاشی درختان با فرآورده بیولوژیک BT هیچگونه آسیبی به اکوسیستم جنگلی وارد نمی شود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:  عملیات پایش و پیش آگاهی این آفت در سطح ۳ هزار هکتار از جنگل‌های استان چهارمحال و بختیاری مجدداً اجرا می‌شود.

انتهای پیام/1029ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۱۷:۳۴

9 May 2020