۰
plusresetminus
امام جمعه فارسان گفت: بسترسازي و فراهم کردن زمينه رشد و شکوفايي نسل آينده، همان کار بزرگ و جهاد حياتي است که به عهده معلمان است که شغل انبيا است. جواناني که در يک مسير درست، خود راه مي‏يابند و شکوفا مي‏شوند و نقش مي‏يابند؛ «ثروت عظيم انساني» کشور هستند که با هيچ ثروت ديگري قابل‌مقايسه نيستند.
بسترسازي و فراهم کردن زمينه رشد و شکوفايي نسل آينده، به عهده معلمان است/ هدف آمريکا از تهيه پيش‌نويس قطعنامه تمديد تحريم تسليحـاتي ايران چيست؟
به گزارش جهانبین نیوز ؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور گفت: دومين جمعه ماه مبارک رمضان است که دهمين هفته‌ي بدون نماز جمعه را سپري مي‌کنيم تا در قطع چرخه ابتلا به بيماري که ستاد مبارزه با ويروس کرونا گفته است وظيفه خود را عمل کرده باشيم؛ و اميدواريم به‌زودي اين بلا ريشه‌کن شود. در اين سخنراني مکتوب به مباحثي اشاره‌اي مي‌کنم.
 
وي به پيام مقام معظم رهبري اشاره داشت و افزود: پيام حکيمانه‏ي رهبر حکيم انقلاب اسلامي در روز معلم از ابتدا تا انتها دوازده فراز دارد؛ از گراميداشت و تبريک روز معلم تا آخرين فراز که به سلام و درود برمعلمان پايان مي‏يابد.
 
وي اظهار داشت: تزکيه و تعليم با کتاب و حکمت براي تحقق قسط و عدالت، اهداف مهم در مدرسه نبوت انبيا و پيامبران الهي است. مأموريت و رسالت اصلي نظام اسلامي همين است؛ جامعه‏ي دينيِ عادلانه و آرمان‌خواه. نقطه عزيمت و اصلي نيل به اين مقصد متعالي، نظام تعليم و تربيت جامعه است که وظيفه رشد و شکوفايي کودکان و نوجوانان و جوانان را در سه عرصه مهم و حياتي مدرسه، دانشگاه و حوزه، بر عهده دارد.
 
وي تصريح کرد: بسترسازي و فراهم کردن زمينه رشد و شکوفايي نسل آينده، همان کار بزرگ و جهاد حياتي است که به عهده معلمان است که شغل انبيا است. جواناني که در يک مسير درست، خود راه مي‏يابند و شکوفا مي‏شوند و نقش مي‏يابند؛ «ثروت عظيم انساني» کشور هستند که با هيچ ثروت ديگري قابل‌مقايسه نيستند.
 
وي به آمريکا و بازسازي سناريوهاي شکست‌خورده اشاره داشت و گفت: هدف آمريکا از تهيه پيش‌نويس قطعنامه تمديد تحريم تسليحـاتي ايران چيست؟ طبق قطعنامه ۲۳۳۱ در ۲۷ مهرماه ۹۹، تحريم تسليحاتي ايران لغو شده و ما مي‏توانيم براي خريد يا صدور اسلحه اقدام کنيم! تصور اين‌که ايران بتواند سلاح بفروشد يا سلاح‌هاي موردنياز خود بخصوص هواپيماهاي جنگنده خريد کند؛ ديوانه کننده است.
 
وي عنوان داشت: بر اين اساس اکنون آمريکا دست‌به‌کار شده است تا با تهيه پيش‌نويس قطعنامه تمديد تحريم تسليحاتي ايران و بردن آن به شوراي امنيت، راه را بر ايران ببندد! اما راه بر آمريکا بسته است. چون او دو سال است از توافق برجام خارج‌شده است و اين براي آمريکا منتفي است. حتي اگر آمريکا موفق شود با فشار بر اروپا قطعنامه‏اي را به شوراي امنيت ببرد، اين اقدام با وتوي روسيه و چين روبرو شده و خنثي خواهد شد.

وي به اصرار ترامپ به بردن پرونده ايران به شوراي امنيت هم اشاره داشت و افزود: چرا ترامپ اين‌قدر اصرار بر بردن پرونده ايران به شوراي امنيت دارد؟ ترامپ با اين اقدامات دو هدف اصلي را دنبال مي‏کند: اولاً- با فضاسازي رواني برعليه ايران براي انتخابات آبان ماه آمريکا شوي تبليغاتي راه بيندازد تا حتي‏المقدور نگذارد يک ماه قبل از انتخابات- با رفع تحريم تسليحاتي- برگ برنده‌ي ديگري براي پيروزي‏اش بسوزد. ثانياً- با اين جنگ رواني، کشورهايي را که احتمالاً قصد معامله تسليحاتي با ايران دارد را بترساند و آنان را از معامله با ايران منصرف سازد.
 
وي تصريح کرد: نبايد کسي ساده‌انگاري کند و به تصور اين‌که اگر ترامپ برود اميد بازگشت شرايط هست. اتفاقاً موضوع تحريم تسليحاتي ايران از موارد موردتوافق دو حزب دموکرات و جمهوري‌خواه است. لذا حتي با پيروزي دموکرات‌ها، اوضاع فرقي نخواهد کرد.
 
امام‌جمعه فارسان به رابطه ويژه مهدويت و شب قدر هم اشاره داشت و گفت: علاوه بر اينکه ماه مبارک رمضان، ماه امام زمان (عليه‏السلام) است؛ شب قدر؛ شب پيوند با آن حضرت است. چراکه در شب قدر که مقدرات همه انسان‏ها در آن تعيين مي‏گردد، اين فرايند با نزول فرشتگان به محضر امام زمان و تأييد و امضاء نهايي ايشان صورت مي‏پذيرد؛ لذا ذيل آيه مبارکه «تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فِيها»(قدر/ 4) روايت است که: «تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَ رُوحُ الْقُدُسِ عَلَى إِمَامِ الزَّمَانِ وَ يَدْفَعُونَ إِلَيْهِ مَا قَدْ كَتَبُوهُ مِنْ هَذِهِ الْأُمُور»(تفسير القمي/ ج‏2/ ص 431).
 
وي بيان داشت: ماه رمضان، بهترين زمان براي تربيت ياران امام زمان (عليه‏السلام) است؛ و شايد حکمت اينکه مسجد مقدس جمکران به‌عنوان ميعادگاه منتظران حضرت، در شب 17 رمضان المبارک، به دستور و نظر خاص حضرت ولي‏عصر (عليه‏السلام) تأسيس گشت (نک: النجم الثاقب/ ج 2/ ص 51)، ريشه در همين آموزه داشته باشد.


انتهای پیام/530پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۲۳:۴۶

9 May 2020