۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۴۴۹۰
در گفتگو با مهر عنوان شد:

مسیر خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس اشتباه است

مدیر عامل پیشین باشگاه استقلال با تاکید بر اینکه واگذاری دو تیم تهرانی کار آسانی نیست، گفت: خصوصی‌سازی سرخابی‌ها شدنی هست اما نا با این مسیری که می‌رویم.
مسیر خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس اشتباه است
به گزارش جهانبین نیوز ؛ سید کاظم اولیایی در گفتگو با خبرنگار مهر به تداوم برگزاری نشست ها برای واگذار کردن دو تیم پرطرفدار تهران اشاره کرد و گفت: خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس می شود که بشود، اما مسیری که می رویم گویا مسیری است که نشود. در واقع ما مسیر خصوصی سازی را اشتباه می رویم.

وی افزود: خصوصی سازی این دو باشگاه پروژه نیست، بلکه پروسه است. آن هم یک پروسه زمان بر. اینطوری نیست که فکر کنیم دو باشگاه را خصوصی کنیم و یک شبه همه مشکلات آن حل شود. خصوصی سازی سرخابی ها یک پروسه زمان بر است که باید مراحل خاص خودش را طی کند. اینطوری نیست که یک نفر آن را بخرد و یک شبه همه چیز گل و بلبل شود.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: برای رسیدن به خصوصی سازی باید ابتدا مرحله آزادسازی را سپری کنیم. در این مرحله باید مجمع واقعی باشگاه تشکیل شود و باشگاه از دولت جدا شود. مرحله دوم تجاری سازی است. در این مرحله باید اموال و دارایی های این دو باشگاه آزاد شوند. تاکیدم این است که اموال واقعی و با ارزش نه مخروبه هایی که روی دست دولت مانده و جز تحمیل هزینه و دردسر سود دیگری ندارد. پس از گذر از این دو مرحله به مرحله خصوصی سازی می رسیم و تازه کار اصلی از آن زمان آغاز می شود.



اولیایی بیان داشت: واگذاری یک مخروبه به اسم مرغوبکار و کمپ حجازی که از اولش هم تعلق به استقلال داشت و عده ای می خواستند القا نمایند که مال این باشگاه نیست، مصداق ضرب المثل روغن ریخته وقف امام زاده است. دولت باید اموال واقعی دو باشگاه که ارزش فراوانی هم دارند را به صاحبان آن بازگرداند نه اینکه بدین شکل ثروت سوری برای آنها ایجاد نماید.

وی تاکید کرد: با این شرایطی که می بینم با صحبت امیر رضا خادم که گفت خصوصی سازی شدنی نیست، موافقم.

مدیرعامل پیشین استقلال گفت: انتخاب مدیران برای سرخابی ها هم از اهمیت خاصی برخوردار است. دولت نباید در انتخاب مدیران این دو باشگاه ورود کند. اگر سرخابی ها در همه این سالها در مسیر درستی گام برنداشته و به لحاظ کسب درآمد و هزینه ناکارآمد بودند، دلیلش اتخاب مدیران غیر متخصص از سوی دولت برای آنها می باشد. چنانچه این دو باشگاه کاملاً از دولت جدا شوند و نحوه انتخاب مدیر نیز تغییر پیدا کند، گام موثری برای پیشرفت به سمت خصوصی سازی واقعی برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۵۹:۲۶

6 May 2020